Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS
Rust doczeka się aktualizacji dodającej wsparcie DLSS. Informację przekazała firma Nvidia, która nie omieszkała pochwalić się obsługą tej technologii w ponad 55 tytułach.

Twórcy Rusta mogli porzucić plany dodania obsługi HDRP i tym samym natywnego DLSS w wersji 2.0, lecz na szczęście nie oznacza to całkowitej rezygnacji z tej drugiej technologii. Firma Nvidia potwierdziła, że dzieło studia Facepunch Games otrzyma wsparcie DLSS w kolejnej aktualizacji. Debiut tejże nastąpi 1 lipca.
Firma nie omieszkała też podkreślić, że jej technologia inteligentnego skalowania obrazu trafiła już do ponad 55 gier, wliczając w to niedawno dodane wsparcie w dwóch produkcjach: Necromunda: Hired Gun oraz Chernobylite. DLSS zawita też do Dooma Eternal 29 czerwca, a „wkrótce” także do Red Dead Redemption 2 Dodatkowo Nvidia przypomniała o wprowadzeniu obsługi tej funkcji we wczesnej wersji silnika Unreal Engine 5, jak również udostępnieniu jej dla użytkowników systemu Linux dla produkcji opartych na Vulkanie w ramach jutrzejszej aktualizacji.
Pomijając kwestię Rusta, być może ogłoszenie Nvidii o de facto podbojach DLSS-a należy wiązać z działaniami konkurencyjnej firmy AMD. Jutro zadebiutuje z dawna wyczekiwana technologia AMD FidelityFX Super Resolution, która ma zaoferować skok wydajności nie tylko na Radeonach, lecz także GeForce’ach z serii GTX, niewspierających DLSS. Niewykluczone, że „zieloni” uznali za stosowne przypomnieć, kto pierwszy pozwolił graczom na cieszenie się płynniejszą animacją bez spadku jakości grafiki.
- Oficjalna strona firmy Nvidia
- Oficjalna strona gry Rust
- Recenzja gry Rust – czy survival ze Steama ciągle bawi?
- Rust – poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
- Nvidia
- patche i aktualizacje
- Facepunch Studios
- survival sandbox
- DLSS
- PC
Komentarze czytelników
pawel1812 Generał
Wsparcie Vulcana jak najbardziej mnie cieszy.
DLSS jest średnio potrzebne w Ruscie. No chyba, że zamierza się grać w UHD albo 4K. A to ze względu na to, że płynność działania Rusta w dużej mierze opiera się na tym, jaki szybki mamy procesor, a nie kartę graficzną. I po wymianie RTX 3060 na RTX 3090 przy FullHD i najmocniejszym procesorze na rynku, może nie być znaczącej różnicy w FPSach, gdy gramy na ustawieniach, na których najlepiej sie gra. Więc renderowanie na tym RTX2060 czy RTX3060 w mniejszej niż FullHD rozdzielczości, raczej nie ma sensu, bo nie będzie przyrostu FPSów.
Poza tym, wolałbym, żeby nie było artefaktów w tej grze, bo tam czasem pojedyncze piksele grają rolę.