Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS

Rust doczeka się aktualizacji dodającej wsparcie DLSS. Informację przekazała firma Nvidia, która nie omieszkała pochwalić się obsługą tej technologii w ponad 55 tytułach.

Jakub Błażewicz

Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS.
Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS.

Twórcy Rusta mogli porzucić plany dodania obsługi HDRP i tym samym natywnego DLSS w wersji 2.0, lecz na szczęście nie oznacza to całkowitej rezygnacji z tej drugiej technologii. Firma Nvidia potwierdziła, że dzieło studia Facepunch Games otrzyma wsparcie DLSS w kolejnej aktualizacji. Debiut tejże nastąpi 1 lipca.

  1. Świat Rust piękniejszy niż kiedykolwiek dzięki nowej aktualizacji

Firma nie omieszkała też podkreślić, że jej technologia inteligentnego skalowania obrazu trafiła już do ponad 55 gier, wliczając w to niedawno dodane wsparcie w dwóch produkcjach: Necromunda: Hired Gun oraz Chernobylite. DLSS zawita też do Dooma Eternal 29 czerwca, a „wkrótce” także do Red Dead Redemption 2 Dodatkowo Nvidia przypomniała o wprowadzeniu obsługi tej funkcji we wczesnej wersji silnika Unreal Engine 5, jak również udostępnieniu jej dla użytkowników systemu Linux dla produkcji opartych na Vulkanie w ramach jutrzejszej aktualizacji.

Pomijając kwestię Rusta, być może ogłoszenie Nvidii o de facto podbojach DLSS-a należy wiązać z działaniami konkurencyjnej firmy AMD. Jutro zadebiutuje z dawna wyczekiwana technologia AMD FidelityFX Super Resolution, która ma zaoferować skok wydajności nie tylko na Radeonach, lecz także GeForce’ach z serii GTX, niewspierających DLSS. Niewykluczone, że „zieloni” uznali za stosowne przypomnieć, kto pierwszy pozwolił graczom na cieszenie się płynniejszą animacją bez spadku jakości grafiki.

  1. Oficjalna strona firmy Nvidia
  2. Oficjalna strona gry Rust
  3. Recenzja gry Rust – czy survival ze Steama ciągle bawi?
  4. Rust – poradnik do gry
Rust

Rust

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 8 lutego 2018

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

8.2

Gracze

8.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

15

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-06-21
20:50

pawel1812 Generał

Wsparcie Vulcana jak najbardziej mnie cieszy.
DLSS jest średnio potrzebne w Ruscie. No chyba, że zamierza się grać w UHD albo 4K. A to ze względu na to, że płynność działania Rusta w dużej mierze opiera się na tym, jaki szybki mamy procesor, a nie kartę graficzną. I po wymianie RTX 3060 na RTX 3090 przy FullHD i najmocniejszym procesorze na rynku, może nie być znaczącej różnicy w FPSach, gdy gramy na ustawieniach, na których najlepiej sie gra. Więc renderowanie na tym RTX2060 czy RTX3060 w mniejszej niż FullHD rozdzielczości, raczej nie ma sensu, bo nie będzie przyrostu FPSów.
Poza tym, wolałbym, żeby nie było artefaktów w tej grze, bo tam czasem pojedyncze piksele grają rolę.

Komentarz: pawel1812

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl