AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce

AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.

futurebeat.pl

Przemysław Dygas

AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce.
AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce.
W SKRÓCIE:
  • AMD zaprezentowało światu FidelityFX Super Resolution.
  • Jest to technologia będąca odpowiedzią na DLSS od Nvidii.
  • Pozwoli na zwiększenie liczby klatek na sekundę o nawet 200%.

AMD zaprezentowało światu swoją nową technologię zwaną FidelityFX Super Resolution (FSR). Jest ona bezpośrednią odpowiedzią na DLSS, za które odpowiada Nvidia. Pełni również tę samą funkcję, lecz w przeciwieństwie do konkurencyjnego rozwiązania nie wykorzystuje algorytmów sztucznej inteligencji (AI). Pomoże ona w uzyskaniu znacznie większej liczby klatek na sekundę podczas rozgrywki. Do użytku zostanie wprowadzona 22 czerwca tego roku.

FidelityFX Super Resolution będzie dostępne do użytku na wszystkich kartach z serii Radeon RX. Oprócz tego technologia wspierana będzie również przez układy Ryzen APU oraz produkty konkurencji. Z FSR skorzystają bowiem posiadacze kart graficznych od Nvidii (nawet jeśli nie wspierają one DLSS). Jako przykład podano GeForce GTX 1060, która była w stanie wygenerować o 41% więcej klatek na sekundę przy użyciu technologii AMD. FidelityFX wspierać będzie również interfejsy DirectX 12, Vulkan oraz DirectX 11.

Firma wytłumaczyła też, w jaki sposób będziemy mogli używać FSR. Wspierane gry będą korzystać z czterech różnych ustawień - Ultra Quality, Quality, Balanced i Performance. Gracze będą mogli wybrać, jakie efekty interesują ich najbardziej. Ultra Quality pozwoli na zwiększenie wydajności o nawet 59% przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Kolejne ustawienia będą gwarantować coraz większe zyski pod względem liczby klatek, lecz niższą jakość grafiki. Opcja Performance ma pozwolić na zwiększenie wydajności o nawet 206%.

Na razie AMD przedstawiło działanie swojej technologii jedynie na przykładzie gry Godfall. Nie wiadomo jeszcze, jakie inne tytuły skorzystają z FSR. Najprawdopodobniej więcej dowiemy się w momencie premiery nowej funkcji, czyli 22 czerwca.

Podobało się?

64

Przemysław Dygas

Autor: Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

Intel o braku chipów - zapomnijcie o szybkim rozwiązaniu problemu

Następny
Intel o braku chipów - zapomnijcie o szybkim rozwiązaniu problemu

Gwiazda Gry o tron nie zna zakończenia serialu

Poprzedni
Gwiazda Gry o tron nie zna zakończenia serialu

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl