Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 czerwca 2021, 11:09

autor: Angelika Kałdus

Doom Eternal wreszcie obsłuży ray tracing i DLSS w nowej aktualizacji

Doom Eternal RTX to aktualizacja, która wprowadzi do strzelanki id Software technologie ray tracingu i DLSS. Nvidia wesprze ją sterownikami dla kart graficznych GeForce.

W SKRÓCIE:
  • Nvidia zaoferuje wsparcie sterowników dla nadchodzącej łatki Doom Eternal, która doda obsługę ray tracingu. Aktualizacja ma pojawić się jeszcze w tym miesiącu.
  • Łatka nie wspiera globalnego oświetlenia czy szybszej i dokładniejszej technologii generowania cieni.

Rok po premierze Doom Eternal doczekaliśmy się ogłoszenia aktualizacji, która doda technologię ray tracingu, czyli model śledzenia promieni, który ma za zadanie tworzyć realistyczne odbicia światła. Wprowadzone zostanie również DLSS. Nowa łatka dla Doom Eternal pojawi się jeszcze w tym miesiącu, a całość wesprą sterowniki od Nvidii.

Gameplay Doom Eternal nagrano z wykorzystaniem NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti w rozdzielczości 4K. Karta graficzna była w stanie wygenerować od 75 do 110 klatek na sekundę.

Co prawda id Software nie przybliżyło na razie szczegółowych informacji dotyczących procesu „upiększania” Doom Eternal przy pomocy ray tracingu, czy wprowadzenia DLSS, ale Nvidia oficjalnie potwierdziła, że gracze będą mogli doświadczyć odbić światła opartych na śledzeniu promieni, co zwiększy immersję. Niestety zmiany nie uwzględnią nic poza tym: ani globalnego oświetlenia, ani lepszej technologii cieni itp.

Być może w przyszłości usłyszymy o nowej aktualizacji, która będzie zawierała powyższe elementy grafiki, jednak na razie gracze muszą zadowolić się nadchodzącą łatką Doom Eternal i wypróbować jej efekty na żywo.