Różnice w Dragon Age II na różnych platformach

W moje ręce trafiło kilka nowych informacji dotyczących Dragon Age II. Otóż pierwsza część gry najlepiej sprzedała się na konsole, dlatego też prace nad kolejną odsłoną, są w dużym stopniu podporządkowane wymogom tego typu platform.

Remigiusz Maciaszek

Komentarze

W moje ręce trafiło kilka nowych informacji dotyczących Dragon Age II . Otóż pierwsza część gry najlepiej sprzedała się na konsole, dlatego też prace nad kolejną odsłoną, są w dużym stopniu podporządkowane wymogom tego typu platform. Oznacza to znacznie mniejszy nacisk na taktyczną stronę rozgrywki, dużo lepszą jakość grafiki w widoku z perspektywy trzeciej osoby, a także niewielkie zaangażowanie przy projektowaniu narzędzi do tworzenia modyfikacji.

Ale po kolei. Okazuje się, że większość informacji jest tylko po części prawdziwa. Właściwie to różnice miedzy wersją PC i konsolową, będą zupełnie podobne do tych z pierwszej części gry, ale i tak wstępne wiadomości narobiły sporego zamieszania, więc warto całą sprawę dokładnie wyjaśnić. Gra faktycznie nie posiada widoku izometrycznego, ale tylko w wersji konsolowej (czyli tak jak w przypadku Dragon Age: Origins). Ograniczenia kontrolerów sprawiają, że ten punkt widzenia nie ma szansy się sprawdzić w przypadku Xboxa 360 i PlayStation 3. Jeśli zaś chodzi o komputery PC, to taki widok oczywiście nadal będzie dostępny.

Różnice w Dragon Age II na różnych platformach - ilustracja #1

Jeśli natomiast chodzi o wiadomości dotyczące narzędzi pozwalających na modyfikację gry, to faktycznie wstępny projekt w ogóle nie zakładał ich obecności. Deweloperzy z BioWare wyszli z założenia, że skoro w przypadku konsol żadne modyfikacje nie są możliwe, to nie ma większego sensu budować do tego celu specjalnych narzędzi. Tym bardziej, że jak stwierdził Mike Laidlaw główny projektant gry w wywiadzie dla francuskiego magazynu Joystick, same narzędzia są zdecydowanie zbyt skomplikowane. Na szczęście również i ta informacja nie jest do końca prawdziwa. Deweloperzy pracują nad dopasowaniem obecnych narzędzi (stworzonych na potrzeby DA:O) tak by mogły współdziałać z Dragon Age II.

Oczywiście w kwestii Dragon Age II nadal jest wiele niewiadomych i mnóstwo informacji może się okazać pisanych patykiem na wodzie, ale sam fakt tak dużego nacisku na rozgrywkę konsolową może być odrobinę niepokojący dla PC-towych graczy. Szczególnie tych, którzy w grach cRPG preferują klasyczne rozwiązania znane chociażby z Baldur’s Gate.

Wspomniany wywiad jakiego udzielił Mike Laidlaw jest zaskakujący jeszcze z innego powodu. Całkiem niedawno na temat idealnego połączenia gier i platformy PC wypowiadał się inny przedstawiciel studia BioWare - Daniel Erickson. Natomiast tak mocne zaangażowanie firmy w wersję konsolową Dragon Age II w pewnym stopniu zadaje kłam jego słowom.

Dodatkowo warto jeszcze zwrócić uwagę na coraz większe podobieństwa między serią Dragon Age i Mass Effect. Szczególnie poprzez widok z perspektywy trzeciej osoby nad jakim pracują obecnie deweloperzy BioWare. Nie ma wątpliwości, że oba tytuły są świetne, ale ich coraz większe upodobnienie nie u wszystkich fanów może budzić zachwyt.

7.3

GRYOnline

7.4

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny

Dobre wyniki UFC Undisputed 2010 nie uratowały THQ przed stratami

Następny
Dobre wyniki UFC Undisputed 2010 nie uratowały THQ przed stratami

Trylogie Splinter Cell i Prince of Persia na PS3

Poprzedni
Trylogie Splinter Cell i Prince of Persia na PS3

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl