Różnice w Dragon Age II na różnych platformach

W moje ręce trafiło kilka nowych informacji dotyczących Dragon Age II. Otóż pierwsza część gry najlepiej sprzedała się na konsole, dlatego też prace nad kolejną odsłoną, są w dużym stopniu podporządkowane wymogom tego typu platform.

Remigiusz Maciaszek

W moje ręce trafiło kilka nowych informacji dotyczących Dragon Age II . Otóż pierwsza część gry najlepiej sprzedała się na konsole, dlatego też prace nad kolejną odsłoną, są w dużym stopniu podporządkowane wymogom tego typu platform. Oznacza to znacznie mniejszy nacisk na taktyczną stronę rozgrywki, dużo lepszą jakość grafiki w widoku z perspektywy trzeciej osoby, a także niewielkie zaangażowanie przy projektowaniu narzędzi do tworzenia modyfikacji.

Ale po kolei. Okazuje się, że większość informacji jest tylko po części prawdziwa. Właściwie to różnice miedzy wersją PC i konsolową, będą zupełnie podobne do tych z pierwszej części gry, ale i tak wstępne wiadomości narobiły sporego zamieszania, więc warto całą sprawę dokładnie wyjaśnić. Gra faktycznie nie posiada widoku izometrycznego, ale tylko w wersji konsolowej (czyli tak jak w przypadku Dragon Age: Origins). Ograniczenia kontrolerów sprawiają, że ten punkt widzenia nie ma szansy się sprawdzić w przypadku Xboxa 360 i PlayStation 3. Jeśli zaś chodzi o komputery PC, to taki widok oczywiście nadal będzie dostępny.

Różnice w Dragon Age II na różnych platformach - ilustracja #1

Jeśli natomiast chodzi o wiadomości dotyczące narzędzi pozwalających na modyfikację gry, to faktycznie wstępny projekt w ogóle nie zakładał ich obecności. Deweloperzy z BioWare wyszli z założenia, że skoro w przypadku konsol żadne modyfikacje nie są możliwe, to nie ma większego sensu budować do tego celu specjalnych narzędzi. Tym bardziej, że jak stwierdził Mike Laidlaw główny projektant gry w wywiadzie dla francuskiego magazynu Joystick, same narzędzia są zdecydowanie zbyt skomplikowane. Na szczęście również i ta informacja nie jest do końca prawdziwa. Deweloperzy pracują nad dopasowaniem obecnych narzędzi (stworzonych na potrzeby DA:O) tak by mogły współdziałać z Dragon Age II.

Oczywiście w kwestii Dragon Age II nadal jest wiele niewiadomych i mnóstwo informacji może się okazać pisanych patykiem na wodzie, ale sam fakt tak dużego nacisku na rozgrywkę konsolową może być odrobinę niepokojący dla PC-towych graczy. Szczególnie tych, którzy w grach cRPG preferują klasyczne rozwiązania znane chociażby z Baldur’s Gate.

Wspomniany wywiad jakiego udzielił Mike Laidlaw jest zaskakujący jeszcze z innego powodu. Całkiem niedawno na temat idealnego połączenia gier i platformy PC wypowiadał się inny przedstawiciel studia BioWare - Daniel Erickson. Natomiast tak mocne zaangażowanie firmy w wersję konsolową Dragon Age II w pewnym stopniu zadaje kłam jego słowom.

Dodatkowo warto jeszcze zwrócić uwagę na coraz większe podobieństwa między serią Dragon Age i Mass Effect. Szczególnie poprzez widok z perspektywy trzeciej osoby nad jakim pracują obecnie deweloperzy BioWare. Nie ma wątpliwości, że oba tytuły są świetne, ale ich coraz większe upodobnienie nie u wszystkich fanów może budzić zachwyt.

Dragon Age II

Dragon Age II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 8 marca 2011

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.4

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-08-10
17:00

Benitonater Generał

Benitonater

@znawcaRPG Twoje wypowiedzi są lepsze niż kabarety xD Twój epicki Dragon age i mass effect razem wzięte nie dostały tylu nagród co Wiedźmin. Zaraz powiesz, że Bioware to miszczowie gatunku co oczywiście prawdą nie jest. Każdą grę można spieprzyć tak jak w przypadku Dragon age. Jesteś fanboyem Bioware i nie patrzysz trzeźwo na ich gry. A to zdanie które napisałeś, że KOTOR powstał dzięki konsolom to nie skomentuje :))

Komentarz: Benitonater
2010-08-10
17:49

zanonimizowany575374 Generał

znawcaRPG - ja bym powiedział, że KOTOR powstał dzięki Bioware i dzięki uniwersum którego stworzył Lucas. Gdyby nie było konsoli, to być może, także został stworzony, ale z myślą o PC.
Co do samych błędów. To ja takowych nie zauważyłem, ale jeden jest który nie pozwala grać w tą grę, tylko 1 błąd podczas całej gry :) W dodatku dopiero wyszło po latach. Nowe sterowniki gryzą się z tą grą. Trzeba instalować starsze, niestety, nie wiem jakie trzeba mieć z GF żeby w to pograć, bez wywalania do pulpitu.
Reszta błędów to popierdółki, które także występują na konsoli (np. na pierwszym Xboxie, były znikające teksturki, na własne oczy to widziałem, co więcej, na PC nie zauważyłem tego kłopotu).

Co do GOTY, to jak nie będzie konkurencji, to pewnie zdobędą.
Wiedźmin ma wyjść, a już parę razy pokonał Mass Effect, na najlepszego cRPGa w 2007 :)
Drugi Wiedźmin może pokonać ich kolejną grę.

Komentarz: zanonimizowany575374
2010-08-10
18:40

wowuser Pretorianin

znawcaRPG podziwiam twoja wiedze na temat klaszcznych rpg(i twe zdolnosci identyfikacyjne;)), jestem pewny ze wiele sesji rpg masz juz za soba. sa miejsca na ziemi gdzie za samo zestawienie "me" i "klasyczny rpg" w jednym zdaniu mozna stracic zycie:D

Endex "Nie będę sie wdawał w dyskusje czy na Xboxie piractwo jest wysokości piractwa na PC, bo dla mnie oczywiste jest, że na Xboxie jest mniejsze :) "
przyjmij wiec dogmat od kogos kto sprzedzaje xboxy wiekszosc swojego doroslego zycia. jest dokladnie takie samo, czyli w pl zdecydowanie za duze. Co do wymagan graczy to przeczytalem 3 razy i nadal nie mam pojecia o co ci chodzi wiec n/c

misiek345"ale kogo to obchodzi? Bo wydawców na pewno nie. Wystarczy popatrzeć na sprzedaż."
dokladnie, wystarczy popatrzec na sprzedarz. i dlatego bedziemy mieli wiecej "hitow" od gagi i mega prostych gier. szkoda ze kolejne twoje zdanie kompletnie mija sie z prawda, i zmienia sens tych pierwszych:)

Komentarz: wowuser
2010-08-10
21:01

zanonimizowany575374 Generał

wowuser - chodziło o to, że niedawno ludzie twierdzili, że nie ma czegoś takiego jak wymagania rynku PC, czyli wymagania ludzi którzy graja na komputerach. Wychodzi po tym co tutaj piszą, że konsolowcy maja widać wymagania,skoro kilku twierdzi, ze wersje PS3 sprzedała się gorzej od wersji PC, bo to słaby port. To jak konsolowcy mogą mieć wymagania, a PCtowcy nie? I oni i konsolowcy wymagania mają, a jak ktoś mi wmawia, że nie ma wymagań na obu platformach, a potem pisze takie rzeczy, to jest hipokrytą (dla mnie oczywiście).

Co do samego piractwa, to ja na to patrze w skali światowej i sądzę, że jednak mniej piratów niż na PC :) Jeśli chodzi o Polskę to się z Tobą zgadzam, ale jeśli chodzi o wszystkie kraje? Ciężko mi w to uwierzyć.
Pozdrawiam.

Komentarz: zanonimizowany575374
2010-08-11
12:13

BioOrc Pretorianin

Co do samego piractwa, to ja na to patrze w skali światowej i sądzę, że jednak mniej piratów niż na PC :)

A ja sądzę, że Ziemia jest kwadratowa, co z tego, że nie oparłem tego o żadne dostępne dane :)

Komentarz: BioOrc

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl