Rise of the Tomb Raider - czy pójdzie na moim sprzęcie?
Od kilku dni użytkownicy komputerów osobistych cieszą się grą Rise of the Tomb Raider. Część osób narzeka jednak na problemy techniczne, więc po raz kolejny prosimy Was o pomoc w tworzeniu bazy informacji o tym, jak wersja PC radzi sobie na rożnych konfiguracjach sprzętowych.
Kamil Zwijacz
28 stycznia na komputerach PC zadebiutowała znana z konsol Xbox One i Xbox 360 gra Rise of the Tomb Raider. Produkcja zebrała wiele pozytywnych opinii i z pewnością można ją uznać za bardzo dobrą propozycję nie tylko dla miłośników przygód Lary Croft. Małe zamieszanie wywołały jednak kwestie techniczne tytułu. Pod naszą recenzją nie brakuje opinii, według których tytuł nie został do końca zoptymalizowany, więc – podobnie jak chociażby w przypadku Fallouta 4 – postanowiliśmy zadać fundamentalne pytanie, mogące pomóc w dokonaniu wyboru graczom ciągle wahającym się nad zakupem – czy Rise of the Tomb Raider pójdzie na moim sprzęcie?

Tradycyjnie prosimy Was o zostawianie w komentarzach kilku podstawowych danych:
- informacji o konfiguracji sprzętowej Waszego PC-ta (procesor, karta grafiki, RAM i system operacyjny),
- informacji o rozdzielczości, w jakiej gracie,
- informacji o uzyskiwanej średniej liczbie klatek animacji – sprawdzicie ją włączając w ustawieniach Steama (zakładka „W grze”) „Licznik FPS w grze”.
Poniżej publikujemy także oficjalne wymagania sprzętowe produkcji i liczymy na Wasz odzew!
Minimalne:
- Procesor: Intel Core i3-2100 lub podobny od AMD;
- Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 11, NVIDIA GTX 650 2 GB lub AMD HD7770 2 GB;
- Pamięć: 6 GB RAM;
- Twardy dysk: 25 GB wolnego miejsca;
- System operacyjny: 64-bitowy Windows 7.
Zalecane:
- Procesor: Intel Core i7-3770K;
- Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 11, NVIDIA GTX 970 do rozdzielczości 1920x1080 i NVIDIA GTX 980Ti do rozdzielczości 2560x1440;
- Pamięć: 8 GB RAM;
- System operacyjny: Windows 10.
O Rise of the Tomb Raider pisaliśmy w ostatnim czasie naprawdę sporo, ale jeżeli dopiero zaczynacie swoją przygodę z elektroniczną rozrywką, to przypominamy, że jest to najnowsza odsłona słynnej serii gier wideo. W produkcji wcielamy się w poszukiwaczkę przygód Larę Croft, która postanawia odkryć tajemnicę nieśmiertelności. Tytuł ukazał się w listopadzie 2015 roku na konsolach Xbox One i Xbox 360, kilka dni temu na PC-tach, a pod koniec roku pojawić ma się na PlayStation 4.
Więcej:Twórcy Battlefield 6 ujawnili „magiczny” trik stojący za wydajnością gry. „Nie jesteśmy już na PS4”

Rise of the Tomb Raider: 20. rocznica serii
Rise of the Tomb Raider
Data wydania: 10 listopada 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Iwobar Junior
Zapraszam do zakupu gry Wrazie pytań pisać na e-mail: [email protected] Link do strony: [link] [ link zabroniony przez regulamin forum ] /r/user-56b2248b44458
kokakoala Junior
[email protected], 16GB DDR3 2400 CL10, 2x 290X CF
Gra działa doskonale do lokacji - Soviet Installation, tam spadki do 45-50 klatek. Crossfire w tym miejscu nie pomaga z minimalnymi klatkami, karty zrzucają zegary, odpoczywają, podobnie procesor, maks. użycie 50%.
Ta gra powinna już latać na DX12, wtedy nie było by takich cyrków.
AVIXD Junior
Procesor:
AMD A10-5800k APU 4x 4.19GHZ
Grafika: RADEON r7 265 2gb
RAM: 2x 4 gb (8)
Rozdzielczość: 1680 x 1050 60 Hz
Gra na wysokich radzi sobie całkiem nieźle. Tylko podczas ładowania nowych lokacji, wychodzeniu z grobowców itp. na kilka chwil drastycznie spada liczba klatek.
Gra na Ultra Radzi sobie o dziwo też dobrze, ale na filmikach i ładowaniu lokacji, liczba klatek spada tak drastycznie że nie idzie psychicznie tego wytrzymać
MAJOT14 Generał

PC:
-GTX 970 G1 Gaming
-i5 2500K 4.3 GHz
-RAM 2x4GB(8) 1333 MHz
-Windows 10
Rozdzielczość 1920x1080
Na takim configu gram na ustawieniach prawie ultra(wszystko wymaksowane tylko cienie na średnie i anti-aliasing na FXAA). Gra chodzi całkiem ładnie, w większości udaje mi się uzyskać między 50-65 FPSów, zdarzają się lokacje w których spada nawet do 40 FPSów ale to raczej rzadka i raz na 5 minut gry na kilka sekund ilość klatek w jakimś randomowym miejscu potrafi spaść nawet do 25 FPSów ale to tylko chwilowo jak napisałem, podejrzewam, że to wina tego iż GTX 970 nie ma "pełnych" 4GB VRAMu a tekstury na Najwyższe mam ustawione.
10 cent Pretorianin
Kumpel ostatnio sprawdzał grę u siebie na laptopie o następującej konfiguracji:
CPU: Intel Core i5-3210M 2,50GHz
RAM: 8GB
GPU: Geforce GT 630M 2GB
Mówił, że grał w rozdzielczości 1280x900 i gra chodzi całkiem płynnie na ustawieniach normalnych. Jedyne co, to karta się dość szybko nagrzewa.