Respawn Entertainment o sprzedaży Titanfall 2 oraz przyszłości serii
Serwis GameSpot przeprowadził wywiad z prezesem studia Respawn Entertainment. Vince Zampella poruszył kwestię niższej niż przewidywana sprzedaży gry Titanfall 2, jak również wspomniał co nieco na temat planów rozwoju cyklu.
Zeszłoroczna premiera Titanfalla 2 pozostawiła mieszane uczucia. Z jednej strony otrzymaliśmy bardzo grywalną produkcję, entuzjastycznie przyjętą przez recenzentów ze średnią powyżej 86/100 z recenzji zebranych przez serwis Metacritic (my przyznaliśmy grze ocenę 8,5/10). Z drugiej – szybko pojawiły się informacje o sprzedaży nowego dzieła Respawn Entertainment, która okazała się gorsza, niż przewidywano. Kwestię tę poruszył serwis GameSpot w trakcie rozmowy z Vincem Zampellą, prezesem studia. Jego zdaniem gra okazała się sukcesem i sprzedała się dobrze, niemniej nie osiągnęła wyniku, na jaki liczył amerykański zespół. Wynika to – jak stwierdził – z niefortunnego terminu premiery (w tym samym czasie ukazały się dwie głośne strzelanki: Call of Duty: Infinite Warfare oraz Battlefield 1) oraz „agresywnej wyceny” drugiego Titanfalla. Nie powiedział więc nic, o czym nie słyszelibyśmy wcześniej na temat rynkowej kondycji tej produkcji.

Na szczęście umiarkowany sukces gry nie stawia przyszłości serii pod znakiem zapytania. Za tydzień ma ukazać się pełna wersja mobilnej strategii Titanfall: Assault od studia Particle City i nie będzie to ostatni projekt w uniwersum Titanfall. Zampela nie pokusił się o podanie szczegółów, zapewnił jednak, że Respawn zajmuje się kilkoma innymi projektami z cyklu „w licznych formatach” (gatunkach?). Niestety, prawdopodobnie oznacza to także brak kolejnych zestawów zawartości dodatkowej dla Titanfall 2. Zespół zamierza teraz skupić się na nowych produkcjach, a ponadto niedawno zadebiutowała Ostateczna Edycja gry, tak więc szansa na ukazanie się kolejnych DLC jest nikła.
- Oficjalna strona gry Titanfall 2
- Recenzja gry Titanfall 2 – Mój przyjaciel tytan
- Titanfall 2 – kompendium wiedzy

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- EA / Electronic Arts
- Respawn Entertainment
- wyniki sprzedaży (gry)
- Titanfall (marka)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Hunter 2-1 Centurion
A to bardzo proste... Niech gry w dniu premiery będą tańsze, a nie że w tym czasie BF1 i CoD IW to nie jest wymówka. Prawda jest taka, że w większości przypadków gry w dniu premiery są albo nie grywalne, albo mają dużo bugów czy po prostu optymalizacja. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale jaki jest sens kupowania gry w dniu premiery za 200 zł bo nie wiem czemu ale te gry są z roku na rok coraz droższe i w dodatku nie dopracowane. Ja wolę zaczekać rok czy 2 lata żeby kupić grę taniej i (powiedzmy) załataną. A no i ta pełna polska lokalizacja... pozwolę sobie przemilczeć ten temat.
Matysiak G Legend

Uwielbiam to zwalanie na wydawców. Nie EA jest winne, tylko my. Gdybyśmy kierowali się przy zakupie jakością, a nie hypem i marką, to T2 sprzedałby się lepiej.
Pytacie gdzie oryginalność w grach i kupujecie sequele. Choć Titanfall 2 to też sequel, ale singla miał pierwszy raz.
TobiAlex Legend
Rozwala mnie to jak wciąż powtarzany jest tekst o złym czasie wydania. Gówno prawda. Kto miał kupić to i tak grę kupił. Gra jest po prostu krótka (single) i nuda (multi). Teraz trochę nadrobili co-opem.
LSZ Konsul

Nie śledzę jakoś intensywnie informacji na temat T2 więc może mi ktoś wyjaśnić? W newsie stoi o wydaniu ostatecznym gry i zaprzestaniu wydawania DLC. Przed premierą chwalono się ich darmowością a ja o żadnym nie słyszałem. Wydali w końcu jakieś dodatki czy tylko jakąś namiastkę a teraz zwijają interes?
tyr8338 Pretorianin

Wszyscy tak sie zachwycali kampania single, przeszedlem ja ostatnio i nie byla jakas wybitna prawde mowiac, calkiem niezla, ale dalbym jej moze 7.5/10. O multi sie nie wypowiadam , bo troche pogralem i mi sie nie spodobalo, ale za malo czasu poswiecilem, zeby sie wypowiadac. Grafika tez niestety nieszczegolna.