Resident Evil VII na PC ze wsparciem dla HDR i rozdzielczości 4K oraz opcją cross-save

Firma Capcom potwierdziła, że gra Resident Evil VII w wersji na komputery osobiste zaoferuje wsparcie dla rozdzielczości 4K oraz technologii HDR. Podobny poziom graficzny zapowiedziano w przypadku urządzeń Xbox One S i PlayStation 4 Pro. Jednocześnie egzemplarz kupiony za pośrednictwem sklepu Windows Store zapewni dostęp do opcji cross-save z wydaniem na konsolę Xbox One. Tytuł ukaże się 24 stycznia 2017 roku.

Janusz Guzowski

Studio Capcom poinformowało, że pecetowe wydanie gry Resident Evil VII: Biohazard zapewni wsparcie dla rozdzielczości 4K oraz technologii HDR, pozwalającej na wyświetlanie szerszego zakresu barw.

Gra Resident Evil VII będzie straszyła z wykorzystaniem technologii HDR i rozdzielczości 4K. - Resident Evil VII na PC ze wsparciem dla HDR i rozdzielczości 4K oraz opcją cross-save - wiadomość - 2016-11-26
Gra Resident Evil VII będzie straszyła z wykorzystaniem technologii HDR i rozdzielczości 4K.

Tym samym edycja PC powinna zaoferować podobny poziom grafiki jak konsole Xbox One S oraz PlayStation 4 Pro. W przypadku tej pierwszej zabraknie jednak rozdzielczości 4K, z kolei wsparcie dla techniki HDR zapowiedziano także w przypadku klasycznej PlayStation 4. Oczywiście nie obejdzie się bez odpowiedniego telewizora.

Jednocześnie zapowiedziano, że produkcja zaoferuje możliwość przenoszenia zapisów gry między wydaniem pecetowym a tym przeznaczonym na konsole Xbox One. Tkwi w tym jednak pewien haczyk. Otóż gra będzie sprzedawana za pośrednictwem sklepu Windows Store oraz platformy Steam, jednak z opcji cross-save skorzystamy wyłącznie w przypadku wersji z tego pierwszego źródła. Pojawia się także pytanie o usługę Xbox Play Anywhere, w ramach której przy zakupie produktu wydawanego przez firmę Microsoft, gracze otrzymują jednocześnie dostęp do pecetowego oraz konsolowego wydania. W tym kontekście najczęściej mówi się o opcji przenoszenia stanów zapisów gry między platformami. Gdyby firma Capcom zdecydowała się na taki model sprzedaży, byłby to pierwszy przypadek dołączenia do programu zewnętrznego studia, jednak japoński koncern nie udzielił jak dotąd wyjaśnień w tej sprawie.

Gra Resident Evil VII: Biohazard ukaże się 24 stycznia przyszłego roku. Platformy docelowe to komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Pod koniec września informowaliśmy o minimalnych wymaganiach wydania pecetowego. Do uruchomienia tytułu wystarczy sprzęt klasy i5-4460 2.70GHz / AMD FX-6300 z kartą grafiki GTX 760 lub Radeon R7 260x. Jednak aby w pełni wykorzystać potencjał produkcji – w tym również rozdzielczość 4K i technologię HDR – konieczny będzie procesor i7 3770 3.4GHz bądź analogiczny AMD oraz karta grafiki GTX 960 lub Radeon R9 280X.

Resident Evil VII: Biohazard to siódma pełnoprawna odsłona kultowego cyklu survival horrorów firmy Capcom. Kolejne części serii koncentrują się wokół walki ludzkości ze śmiercionośnym wirusem, zamieniającym zainfekowanych w krwiożercze potwory. Gra – w przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon – przedstawi rozgrywkę z perspektywy pierwszej osoby.

Resident Evil VII: Biohazard

Resident Evil VII: Biohazard

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 24 stycznia 2017

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.2

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-11-26
23:17

tybet2 Generał

Tak, ale to jakoś w połowie przyszłego roku najwcześniej będzie z czego wybierać, na wcześniejszy okres nie ma co liczyć.

Komentarz: tybet2
2016-11-27
01:06

kaszanka9 Legend

kaszanka9

oraz technologii HDR, pozwalającej na wyświetlanie szerszego zakresu barw

HDR nie ma nic wspólnego z barwami.

Komentarz: kaszanka9
2016-11-27
11:17

marcing805 Legend

marcing805

Telewizory z sensownym HDR-em są strasznie drogie. Za mniej niż 6000zl nic sensownego sie nie kupi. Ale praktycznie wszyscy, którzy grali na Xboxie S i PS4 Pro na TV z HDR piszą o ogromniej różnicy względem TV bez HDR. Najbardziej zyskuje oświetlenie.

Komentarz: marcing805
2016-11-27
15:07

leokfc Pretorianin

Właśnie chciałbym kupić moniter 32 - 36 cale 4k z matrycą IPS 144 Hz i matrycą IPS i G-SYNC plus właśnie HDR. Ale takiego nie ma żadna firma. Producenci monitorów przespali tryb HDR, bo bardzo dużo jest chętnych na tego typu monitory

Komentarz: leokfc
2016-11-28
09:12

Avaranche Centurion

Avaranche

Widze, że Xbox One S jest w tym artykule przyrównywany do PS4 Pro. 4K na konsoli MS nie istnieje, to upscalling z 900 lub 1080p. W przypadku Pro również będzie to prawdopodobnie upscalling ale jest różnica między sztucznym zwiększeniem rozdzielczości z 900p a z 1800p

Komentarz: Avaranche

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl