Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 listopada 2011, 12:00

autor: Olek

Rekordowo mocne wejście Battlefield 3

Najnowsza odsłona serii Battlefield w ciągu tygodnia od premiery osiągnęła sprzedaż na poziomie 5 mln egzemplarzy. Koncern Electronic Arts nie kryje zadowolenia z dużego zainteresowania grą Battlefield 3. Dzieło studia EA DICE równie dobrze zostało przyjęte przez recenzentów i graczy.

Koncern Electronic Arts poinformował, że Battlefield 3 jest najszybciej rozchodzącą się grą w 29-letniej historii firmy. W premierowym tygodniu dzieło studia EA DICE zostało zakupione przez 5 mln graczy. Cała seria Battlefield przekroczyła zaś granicę 50 mln kopii sprzedanych na przestrzeni 10 lat (2002-2011).

Chyba nikt nie wątpił w to, że Battlefield 3 cieszyć się będzie sporym zainteresowaniem. 5 mln egzemplarzy militarnej strzelaniny sprzedanych w pierwszym tygodniu to naprawdę dobry prognostyk przed starciem z Call of Duty: Modern Warfare 3 studia Infinity Ward, czyli najgroźniejszym konkurentem do miana bestselera roku.

Rekordowo mocne wejście Battlefield 3 - ilustracja #1

- Od Tokio do Los Angeles, od Sydney do Londynu, miliony fanów grało przez cały weekend – jesteśmy przytłoczeni globalną reakcją na Battlefield 3 – przekonuje Patrick Soderlund, wiceprezes EA Games Label. - Już teraz jesteśmy świadkami bezprecedensowego czasu zabawy oraz sieciowej aktywności, która jest bardzo satysfakcjonująca. To umacnia pozycję Battlefield jako jednej z wiodących marek.

Jako argument wydawca przytoczył kilka liczb odzwierciedlających zainteresowanie grą. Z sieciowych statystyk wynika, że do tej pory gracze dokonali 73 mln „savior kills” (zabicie przeciwnika w chwili, gdy ten ostrzeliwuje członka drużyny gracza – przyp. red.), 48 mln razy leczyli kompanów z zespołu i zniszczyli 67 mln pojazdów w Battlefield 3.

Rekordowo mocne wejście Battlefield 3 - ilustracja #2

Twórcy gry cieszą się nie tylko z liczby sprzedanych egzemplarzy, ale również osiągniętego poziomu stabilności zabawy w trybie multiplayer. Co prawda sporadyczne problemy zdarzają się nadal, jednak wypuszczone do tej pory łatki pozwoliły w minionym tygodniu osiągnąć bezawaryjność działania serwerów na poziomie 98,9%.

Serwis TechCrunch zwraca uwagę, że sukces Battlefield 3 to nie tylko zasługa bardzo dobrego produktu (średnia ocen w bazie metacritic.com waha się pomiędzy 85/100 a 90/100), ale także odpowiednia strategia marketingowa wydawcy. Gra była szeroko reklamowana wśród hardcorowych graczy, pojawiło się sporo znakomitych zwiastunów prezentujących możliwości silnika Frostbite 2 i wreszcie zakrojone na szeroką skalę otwarte beta-testy trybu multiplayer, w których wzięło udział 12 mln osób.

Więcej o Battlefield 3 dowiecie się z lektury recenzji i artykułów poświęconych grze, a także oglądając najciekawsze materiały wideo związane z dziełem deweloperów ze studia EA DICE.

  1. Video Recenzja - Recenzja Battlefield 3
  2. Recenzja - Powrót na pole bitwy - recenzja gry Battlefield 3
  3. Video Magazyn - Przegląd Tygodnia - Battlefield 3 i Uncharted 3
  4. Gramy! - Multik w Battlefield 3 - walki ze snajperami
  5. Gramy! - Multik w Battlefield 3 - potyczki w mieście
  6. Gramy! - Battlefield 3 - walka na otwartym terenie
  7. Publicystyka - Fenomen Battlefielda
  8. Gramy! - Battlefield 3 - polska wersja, samoloty i czołgi
  9. Gramy! - Gramy w Battlefield 3
  10. Video polska wersja językowa (PL)
  11. Video zwiastun na premierę (PL)
  12. Video tv spot
  13. Video Multiplayer #2 (PL)
  14. Video pojazdy
  15. Video destrukcja