Rekordowa przedsprzedaż Left 4 Dead 2
W zeszłym roku Left 4 Dead był jednym z najlepiej sprzedających się tytułów, zarówno na Xboksa 360, jak i na PC. Na dobre wyniki sprzedaży wpłynęły zarówno dobre opinie graczy, pozytywne oceny recenzentów oraz kampania reklamowa, na którą wydano 10 milionów dolarów. Pomimo sukcesu „jedynki”, duże zainteresowanie sequelem wcale nie było przesądzone. Jednak nie tylko sondaże wskazują na to, że producenci gry mogą być zadowoleni.
Katarzyna Pochowska
W zeszłym roku Left 4 Dead był jednym z najlepiej sprzedających się tytułów, zarówno na Xboksa 360, jak i na PC. Na dobre wyniki sprzedaży wpłynęły zarówno dobre opinie graczy, pozytywne oceny recenzentów oraz kampania reklamowa, na którą wydano 10 milionów dolarów. Pomimo sukcesu „jedynki”, duże zainteresowanie sequelem wcale nie było przesądzone. Jednak nie tylko sondaże wskazują na to, że producenci gry mogą być zadowoleni.
Już w lipcu pre-ordery na kontynuację gry złożyło dwa razy więcej osób niż w przypadku pierwszej części. Na miesiąc przed premierą Left 4 Dead 2 pokonał nie tylko swoją poprzedniczkę, ale jednym ciosem również wszystkie inne produkcje studia Valve Software. Ilość pre-orderów na nowy tytuł równa jest już trzykrotności zamówień przedpremierowych na pierwsze L4D.
„Opierając się na ilości zamówionych pre-orderów, Left 4 Dead 2 będzie najszybciej sprzedającym się produktem w historii Valve. Sprzedaż Left 4 Dead 2 plasuje się na poziomie 300% sprzedaży pierwszej części gry [przyp. red. - w analogicznym okresie życia gry, tzn. przedsprzedaży] ” – powiedział Gabe Newell, szef Valve.

„Premiera Left 4 Dead 2 zostanie wsparta kampanią reklamową o wartości 25 milionów dolarów” – powiedział Dough Lombardi, wiceszef marketingowy Valve. „Left 4 Dead 2 już ustanowił rekord w dziedzinie największej ilości złożonych pre-orderów w historii firmy, a do premiery wciąż zostaje ponad miesiąc czasu.”
W Stanach Zjednoczonych kampania obejmie reklamy emitowane w telewizji, przydrożne billboardy oraz popularne strony internetowe. W porównaniu do poprzedniej kampanii bardziej agresywny jest także plan promocji w Europie, obejmujący spoty telewizyjne emitowane w czasie programów sportowych oraz lifestyle, obecność tytułu na różnych imprezach oraz reklamówki drukowane i online.
Left 4 Dead 2 zadebiutuje 17 listopada, w wersjach na Xboksa 360 oraz PC. Wcześniej, 27 października gracze otrzymają możliwość zagrania w demo. 29 września ukazał się natomiast dodatek DLC dla Left 4 Dead.
Więcej:Steam ułatwia kupowanie gier w zestawach. Można w ten sposób trochę oszczędzić

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
kazimek Generał

I na co się zdał masowy bojkot? Na g..... ;p
Na nowa kampanie zlozona z dwoch map -_-
Az zal d**** sciska
WheZY Senator

Dziwne to, L4D fajne ale żeby 2 w rekordowej przedsprzdaży? :/
filip2808 Chorąży
WheZy: Może tylko chwyt marketingowy bo też się dziwie żeby tu jakiś rekord padł, w końcu dwójka niczym nie różni się od jedynki więc po co by było tyle kupujących?
Seboolek Generał
Najlepsza reklama za tą cenę była by taka że wysyłają tiry na świat i przy postojach rozdają ludziom po 1000 dolców i mówią "ale za to masz kupić oryginał" ;D Bo fakt faktem to i tak pieniądze wyrzucają w błoto.
zanonimizowany552470 Konsul
No właśnie to jest najgorsze że zawsze podają procenty i ułamki ale rzeczywistej liczby nie podają. Ale walić to. Troche dużo kasy leci w tę reklamę. Ciekawe ile zarobią na tym. :D Jedyne reklamy jakie lubię oglądać to te z grami. Nie przeszkadzają mi zupełnie. Szkoda że takich prawie w ogóle nie ma. Mówię o TV.