Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 maja 2010, 07:31

autor: Hed

Red Dead Redemption kosztował 100 milionów dolarów?

Serwis Mail Online spekuluje, że Red Dead Redemption kosztował firmę Rockstar aż 100 milionów dolarów, czyli właściwie tyle, co Grand Theft Auto IV, który swego czasu został ogłoszony najdroższą grą w historii branży. Suma pojawiła się w tekście przygotowanym z okazji premiery produkcji i najprawdopodobniej została oszacowana na podstawie innych doniesień.

Serwis Mail Online spekuluje, że Red Dead Redemption kosztował firmę Rockstar aż 100 milionów dolarów, czyli właściwie tyle, co Grand Theft Auto IV, który swego czasu został ogłoszony najdroższą grą w historii branży. Suma pojawiła się w tekście przygotowanym z okazji premiery produkcji i najprawdopodobniej została oszacowana na podstawie innych doniesień.

O podobnych kosztach produkcji (80-100 mln dolarów) kilka dni temu pisał The New York Times (CVG), opierający się na wyliczeniach branżowych ekspertów. Wcześniej Rockstar zapewniał, że Red Dead Redemption to najambitniejsza gra studia. Projekt znajdował się w produkcji od kilku lat i zaliczył drobne problemy, związane z protestami pracowników w studiu z San Diego.

Westernowy Red Dead Redemption swoją światową premierę miał przedwczoraj, a do Polski i Europy trafi jutro. Analitycy branżowi przewidują, że do końca wakacji sprzeda się co najmniej 4 miliony egzemplarzy gry znanego dewelopera. Jeśli projekt rzeczywiście kosztował tyle pieniędzy, to sprzedaż w niższym nakładzie może oznaczać finansową klapę.

Red Dead Redemption kosztował 100 milionów dolarów?  - ilustracja #1

Światowa premiera gry przyniosła wiele nowych informacji na jej temat, w tym doniesienia o błędach i różnicach w wersjach konsolowych. Według raportów gra działa w niższej rozdzielczości na PlayStation 3 (1152x640, niepełne HD) i jest uboższa graficznie na tej platformie (Beyond 3D). W zamian za to posiadacze PS3 otrzymują dostęp do ekskluzywnych dodatków.

Błędy w grze pojawiają się rzekomo w trybie sieciowym i sprawiają, że postać lub koń gracza po prostu znika (YouTube). Firma Rockstar potwierdziła występowanie tego niedociągnięcia, a nawet wypuściła pierwszy patch w wersji na Xboksa 360. Oba problemy, a szczególnie słabsza graficznie wersja na PS3, przypominają sytuację z konsolowym Grand Theft Auto IV.