Fan RDR2 przegrał prawie 6000 godzin w Stadii, błaga o transfer postaci

Gracz Red Dead Online ma problem – w wyniku likwidacji Google Stadii może utracić sześć tysięcy godzin gry. Internauta błaga Rockstar o możliwość przeniesienia postaci.

Hubert Śledziewski

Fan RDR2 przegrał prawie 6000 godzin w Stadii, błaga o transfer postaci, źródło grafiki: Rockstar Games..
Fan RDR2 przegrał prawie 6000 godzin w Stadii, błaga o transfer postaci Źródło: Rockstar Games..

Deweloperzy żegnają Google Stadię z żalem i smutkiem. Gracze już niekoniecznie – choć jeden z nich niesamowicie ubolewa nad rychłą śmiercią streamingowej usługi firmy z Mountain View. Jest to użytkownik Twittera o pseudonimie Colour (@ItsColourTV), który używał Stadii do grania w Red Dead Online. Na przestrzeni lat spędził w tym tytule prawie sześć tysięcy godzin, a teraz boi się, że utraci wszystkie poczynione postępy.

Fan RDR2 przegrał prawie 6000 godzin w Stadii, błaga o transfer postaci - ilustracja #1
Źródło: Twitter / Colour.

Problem wynika więc niejako z tego, że RDO – podobnie zresztą jak GTA Online – nie oferuje funkcji cross-play. Innymi słowy, gracze PC, PlayStation, Xboxa czy Stadii nie mogą liczyć na wspólną zabawę, gdyż jest ona możliwa jedynie w ramach platform danej firmy.

Colour przyznał, że jest „wkurzony”, i poprosił studio Rockstar Games o jednorazową możliwość przeniesienia postaci, aby mógł nią grać na innej platformie. Społeczność Twittera poparła jego życzenie, lecz trudno stwierdzić, czy Rockstar zrobi cokolwiek w tej sprawie.

Fan RDR2 przegrał prawie 6000 godzin w Stadii, błaga o transfer postaci - ilustracja #2
Źródło: Twitter / Colour.

Co ciekawe, część studiów już podjęła kroki w związku z rychłą śmiercią Google Stadii i możliwością utraty postępów przez graczy. Dobrym tego przykładem jest IO Interactive, które ogłosiło dziś na Twitterze, że grający na Stadii fani Hitmana nie muszą obawiać się o utratę postępów.

Fan RDR2 przegrał prawie 6000 godzin w Stadii, błaga o transfer postaci - ilustracja #3
Źródło: Twitter / IO Interactive.

Warto tu zaznaczyć, że winnymi w całej tej sytuacji nie muszą być deweloperzy, a… producenci sprzętu, w tym np. firma Sony, która – jak dowiedzieliśmy się z dokumentów ujawnionych podczas procesu sądowego pomiędzy koncernami Epic Games i Apple – wymagała od twórców gier płacenia dodatkowych pieniędzy w związku z implementacją funkcji cross-play na PS4.

Krótko po ujawnieniu tej informacji szef marki PlayStation, Jim Ryan, zapewnił, że SIE chce międzyplatformowej rozgrywki w większej liczbie gier na swoje konsole. Mimo to ostatni rok nie przyniósł znaczących zmian w tej kwestii – cross-play jest wprawdzie dostępny w FIF-ie 23 czy Battlefieldzie 2042, ale to raczej zasługa firmy Electronic Arts.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 października 2018

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

39

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-10-01
22:45

FanGta Generał

FanGta

Ja najwięcej zakatowałem Gta 5 i Forze Horizon 3 na max 150h, a grać 40 razy tyle to trzeba mieć coś z głową

Komentarz: FanGta
2022-10-02
00:02

WolfDale Legend

WolfDale

Trzeba było grać normalnie, a nie w jakiś chmurach rakowych.

Komentarz: WolfDale
2022-10-02
12:51

Maverick0069 Legend

Maverick0069

To już powinno się leczyć... to jest 250 dni ciągłego grania .

Komentarz: Maverick0069
2022-10-02
14:23

zanonimizowany1245771 Konsul

Gra w której mam najdłuższy staż (z przerwami oczywiście) to bodajże Minecraft z rozłożeniem tego na około 8 lat by wychodzilo około 4k godzin (by wychodziło około 1,38h dziennie jakbym grał w to codziennie). Na drugim miejscu PoE (wersja no-steam), na trzecim Trackmania (bez statystyk steam), na czwartym Skyrim i tak dalej i tak dalej. Lubie grac w ARPG i inne gatunki, ale raczej nie potrafiłbym bym przesiedzieć nawet na ulubionej grzej po kilka razy zrząd godzin na raz bez zrobienia sobie krótkiej bądź długiej przerwy (obecnie mam dystans od chociażby Forzy Horizon 5 bo gra zaczeła mnie nużyć, a jak wiadomo nic na siłe). Dla przykładu Divinity, fajna gierka z około 100h zajeło przejście kampani bez speedruna, chetnie w nią zagram ponownie ale w odpowiednim czasie xD. Oczywiście też potrafie był no-lifem w niektórych grach ale nie aż tak xD

Komentarz: zanonimizowany1245771
2022-10-03
16:22

zanonimizowany1374912 Pretorianin

I dobrze, niech mu kasują buahaha

Komentarz: zanonimizowany1374912

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl