Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 listopada 2015, 12:50

autor: Kamil Zwijacz

Raport finansowy Take-Two Interactive - NBA 2K16 wielkim sukcesem

W drugim kwartale roku fiskalnego 2016 firma Take-Two Interactive Software zanotowała 347 milionów dolarów przychodu i 54 miliony zysku. Na wynik wpłynęła przede wszystkim gra NBA 2K16, którą w ciągu kilku dni po premierze wysłano do sklepów w ponad 4 milionach egzemplarzy.

Raport finansowy Take-Two Interactive Software:
  • 347 milionów dolarów przychodu i 54 miliony zysku w drugim kwartale roku fiskalnego 2016, zakończonym 30 września
  • Największy wpływ na dobry rezultat miała gra NBA 2K16
  • 58% przychodów firmy pochodzi z cyfrowej dystrybucji

Koncern Take-Two Interactive Software opublikował raport finansowy za drugi kwartał roku fiskalnego 2016, zakończony 30 września. Ogółem firma zanotowała bardzo dobry okres, notując około 347 milionów dolarów przychodu (126 milionów w tym samym okresie poprzedniego roku) i ponad 54 miliony dolarów zysku, w porównaniu do 41 milionów dolarów straty w 2014 roku. Dobre rezultaty udało się wypracować przede wszystkim dzięki grze NBA 2K16, którą, jak już informowaliśmy wcześniej, w ciągu kilku dni po premierze wysłano do sklepów w ponad 4 milionach egzemplarzy. Oprócz tego swoje trzy grosze ponownie dorzuciło Grand Theft Auto V i Grand Theft Auto Online. Ponadto duże wpływy zapewniło także NBA 2K15 (tak, zeszłoroczna odsłona dobrze się sprzedawała także w ostatnich miesiącach bieżącego roku), a stawkę najbardziej dochodowych gier zamyka pakiet Borderlands: The Handsome Collection.

NBA 2K16 motorem napędowym firmy Take-Two Interactive Software w drugim kwartale roku fiskalnego 2016. - Raport finansowy Take-Two Interactive Software - NBA 2K16 wielkim sukcesem - wiadomość - 2015-11-06
NBA 2K16 motorem napędowym firmy Take-Two Interactive Software w drugim kwartale roku fiskalnego 2016.

Z innych ciekawostek warto także wspomnieć o podziale przychodów pomiędzy tradycyjne kanały sprzedaży a cyfrową dystrybucję. Ta ostatnia odpowiadała w drugim kwartale roku fiskalnego 2016 za 58% przychodów firmy. Z kolei konsole generują 87% przychodów wydawcy.

 Podział przychodów na kanały dystrybucji i platformy sprzętowe / Źródło: raport finansowy Take-Two Interactive Software.
Podział przychodów na kanały dystrybucji i platformy sprzętowe / Źródło: raport finansowy Take-Two Interactive Software.

Na koniec prezentujemy jeszcze plan wydawniczy Take-Two Interactive Software. Znajdziemy w nim m.in. Bordelands Triple Pack na past-geny (premiera już 17 listopada) i oczywiście grę Mafia III, która ukaże się w roku fiskalnym 2017, czyli w okresie od 1 kwietnia 2016 roku do końca marca 2017 roku.

Plan wydawniczy Take-Two Interactive Software / Źródło: raport finansowy Take-Two Interactive Software.
Plan wydawniczy Take-Two Interactive Software / Źródło: raport finansowy Take-Two Interactive Software.