Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 stycznia 2012, 13:36

autor: Adrian Werner

Quantum Conundrum - ośmiominutowy zapis rozgrywki

W zeszłym roku zapowiedziano Quantum Conundrum, czyli pomysłową grę logiczną autorstwa głównej projektantki pierwszego Portala. W sieci pojawił się właśnie nowy ośmiominutowy zapis prezentacji tej produkcji.

W sierpniu zeszłego roku zapowiedziano grę logiczną Quantum Conundrum. Wzbudziła ona niemałe zainteresowanie m.in. dlatego, że jej główną projektantką jest Kim Swift, która pełniła tę samą rolę podczas produkcji pierwszego Portala. Zabawa polegać ma na rozwiązywaniu pomysłowych łamigłówek za pomocą mocy manipulowania wymiarami. W sieci pojawił się właśnie nowy filmik pozwalający zobaczyć jak ta mechanika prezentuje się w akcji.

Materiał trwa równe osiem minut i dobrze ilustruje możliwości jakie stwarza przeskakiwanie pomiędzy wymiarami.

W Quantum Conundrum wcielimy się w młodego chłopca zostawionego przez matkę w domu swojego wujka - Profesora Fitza Quadwrangle. Ten szalony naukowiec przeobraził większość swojej rezydencji w olbrzymie laboratorium badawcze. Po przekroczeniu jego progu okazuje się, że nasz wujek zaginął w tajemniczych okolicznościach. Jedyną wskazówką jest pozostawione przez niego urządzenie umożliwiające manipulację wymiarami. To z jego pomocą będziemy musieli odnaleźć Profesora Quadwrangle i znaleźć sposób na wydostanie się z laboratorium.

Quantum Conundrum - ośmiominutowy zapis rozgrywki  - ilustracja #1

Poszczególne wymiary będą się rządziły własnymi prawami i wykorzystanie tego faktu ma być kluczem do poradzenia sobie z większością łamigłówek. Przykładowo, sterowany przez nas bohater jest dzieckiem, więc nie może podnosić ciężkich przedmiotów. W takich sytuacjach pomocne okaże się przeskoczenie do „puchowego wymiaru”, w którym wszystkie obiekty są lekkie. Z kolei w innym wymiarze czas będzie płynął znacznie wolniej.

Quantum Conundrum tworzone jest z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Twórcy nie są jeszcze gotowi ujawnić daty premiery. Przypomnijmy na koniec, że gra powstaje w studiu Airtight Games, do którego Kim Swift dołączyła w 2009 roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej