Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 grudnia 2023, 12:50

Przyszłość Baldur's Gate 3: Larian Studios nie mówi „nie” nowym rasom

Larian Studios nie ma jeszcze planów dotyczących nowych ras i innej zawartości dodatkowej do Baldur's Gate 3, ale też nie chce porzucać niewykorzystanych pomysłów.

Źródło fot. Larian Studios.
i

Baldur’s Gate 3 to ogromna gra, lecz od dawna wiemy, że jest szansa na jej dalszy rozwój. Jak się okazuje, BG 3 może otrzymać w przyszłości nowe rasy, a przynajmniej twórcy nie wykluczają takiej możliwości.

Gwoli ścisłości: na razie zespół Larian Studios nie ma żadnych dokładnych planów, jako że skupia się na aktualizacjach trzeciego Baldur’s Gate (które potrafią być naprawdę pokaźnych rozmiarów). Niemniej Adam Smith, główny scenarzysta gry (tak, ten od „misia”), wspomniał w rozmowie z Charley „itsCharleyytho” Hodson z kanału Xbox On (via Twitch / Reddit), że choć deweloper nie postanowił nic konkretnego, to twórcy nie wykluczają dodania jednej z wielu ras z Dungeons and Dragons nieobecnych w BG 3 w formie grywalnej (na przykład goblinów, koboldów oraz aasimarów).

Obecnie nie zaprzestajemy aktualizowania gry i będziemy to kontynuować. Na razie nie mamy sprecyzowanych planów odnośnie nowych ras, ale nie mówimy „nie”. Na razie mogę Ci tylko powiedzieć, że będą kolejne uaktualnienia, jeszcze nie skończyliśmy.

Smith przyznał też, że studio celowo nie dodało do gry pewnych elementów, czy to dlatego, że „nie pasowały” do historii, czy też po prostu odłożono je na przyszłość. Deweloper wie, że w Baldur’s Gate 3 „jest już wiele” zawartości, lecz mimo to zespół nie chce całkowicie porzucać niewykorzystanych pomysłów.

Innymi słowy, twórcy są otwarci na dalszy rozwój BG 3 nie tylko w ramach aktualizacji z poprawkami błędów lub drobnymi dodatkami. Niemniej na razie nie mają nic do ogłoszenia.

  1. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  2. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej