Przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych w 2014 roku

Miłośnicy pecetów mają powody do zadowolenia. Według najnowszych analiz już za trzy lata przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych.

Adrian Werner

54

Przez długie lata miłośnicy pecetów musieli wysłuchiwać opinii wieszczących rychłą śmierć ich maszynek jako platform do gier. Jednak obecnie coraz rzadziej można spotkać tego typu prognozy. Segment komputerowy rośnie w siłę i według najnowszych danych przychody z tego rynku w 2014 roku mogą przewyższyć te z konsolowego. Tą dosyć zaskakującą informacją podzieliła się z dziennikarzami firma NVIDIA na zorganizowanej niedawno konferencji.

Zanim ktoś zarzuci korporacji stronniczość warto zauważyć, że posłużono się reportem niezależnej agencji DFC Intelligence. Jej przewidywania opierają się na analizie przychodów z ostatnich kilku lat. Jak widać na poniższym diagramie dystans pomiędzy pecetami a konsolami maleje w coraz większym tempie.

Przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych w 2014 roku - ilustracja #1

Źródłem tak dynamicznego rozwoju gier pecetowych jest olbrzymi sukces dystrybucji elektronicznej oraz modelu biznesowego opartego na mikropłatnościach. W skali świata z każdym rokiem sprzedaż pudełkowa jest odpowiedzialna za coraz mniejszy procent całych przychodów, co doskonale ilustruje poniższy diagram.

Przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych w 2014 roku - ilustracja #2

Szacuje się, że w tym roku na rynku pecetowym przychody z dystrybucji cyfrowej i mikropłatności wyniosą 15 miliardów dolarów, podczas gdy przychody ze sprzedaży pudełkowej nie przekroczą poziomu 2,5 miliarda dolarów.

Na konferencji przytoczono też wiele innych danych dowodzących rosnącej roli pecetów w branży gier. Koncentrujący się na produkcjach pecetowych gamescom odwiedziło w tym toku 275 tysięcy graczy. Azjatyckie targi China Joy 2011 gościły 150 tysięcy osób. Nie mniej imponujące są wyniki konkretnych gier, zwłaszcza tych korzystających z modelu darmowego z mikropłatnościami. League of Legends niedawno przekroczyło poziom 15 milionów zarejestrowanych kont. Nawet produkcje o wydawałoby się niszowej tematyce radzą sobie doskonale. Najlepszym przykładem jest tu pancerne MMO World of Tanks, które może się pochwalić 5 milionami kont.

NVIDIA nie mogła też sobie odmówić podkreślenia mocy współczesnych pecetów. Konsola Xbox 360 jest już na rynku sześć lat i obecne konfiguracje wyposażone w karty pokroju GeForce GTX 580 są dziesięciokrotnie potężniejsze od maszynki Microsoftu.

Przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych w 2014 roku - ilustracja #3

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Najciekawsze oferty na weekend 24-25 września

Następny
Najciekawsze oferty na weekend 24-25 września

Battlefield 3 - tylko 16% pecetów udźwignie ustawienia maksymalne

Poprzedni
Battlefield 3 - tylko 16% pecetów udźwignie ustawienia maksymalne

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl