Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 23 września 2011, 12:46

autor: Adrian Werner

Przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych w 2014 roku

Miłośnicy pecetów mają powody do zadowolenia. Według najnowszych analiz już za trzy lata przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych.

Przez długie lata miłośnicy pecetów musieli wysłuchiwać opinii wieszczących rychłą śmierć ich maszynek jako platform do gier. Jednak obecnie coraz rzadziej można spotkać tego typu prognozy. Segment komputerowy rośnie w siłę i według najnowszych danych przychody z tego rynku w 2014 roku mogą przewyższyć te z konsolowego. Tą dosyć zaskakującą informacją podzieliła się z dziennikarzami firma NVIDIA na zorganizowanej niedawno konferencji.

Zanim ktoś zarzuci korporacji stronniczość warto zauważyć, że posłużono się reportem niezależnej agencji DFC Intelligence. Jej przewidywania opierają się na analizie przychodów z ostatnich kilku lat. Jak widać na poniższym diagramie dystans pomiędzy pecetami a konsolami maleje w coraz większym tempie.

Przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych w 2014 roku - ilustracja #1

Źródłem tak dynamicznego rozwoju gier pecetowych jest olbrzymi sukces dystrybucji elektronicznej oraz modelu biznesowego opartego na mikropłatnościach. W skali świata z każdym rokiem sprzedaż pudełkowa jest odpowiedzialna za coraz mniejszy procent całych przychodów, co doskonale ilustruje poniższy diagram.

Przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych w 2014 roku - ilustracja #2

Szacuje się, że w tym roku na rynku pecetowym przychody z dystrybucji cyfrowej i mikropłatności wyniosą 15 miliardów dolarów, podczas gdy przychody ze sprzedaży pudełkowej nie przekroczą poziomu 2,5 miliarda dolarów.

Na konferencji przytoczono też wiele innych danych dowodzących rosnącej roli pecetów w branży gier. Koncentrujący się na produkcjach pecetowych gamescom odwiedziło w tym toku 275 tysięcy graczy. Azjatyckie targi China Joy 2011 gościły 150 tysięcy osób. Nie mniej imponujące są wyniki konkretnych gier, zwłaszcza tych korzystających z modelu darmowego z mikropłatnościami. League of Legends niedawno przekroczyło poziom 15 milionów zarejestrowanych kont. Nawet produkcje o wydawałoby się niszowej tematyce radzą sobie doskonale. Najlepszym przykładem jest tu pancerne MMO World of Tanks, które może się pochwalić 5 milionami kont.

NVIDIA nie mogła też sobie odmówić podkreślenia mocy współczesnych pecetów. Konsola Xbox 360 jest już na rynku sześć lat i obecne konfiguracje wyposażone w karty pokroju GeForce GTX 580 są dziesięciokrotnie potężniejsze od maszynki Microsoftu.

Przychody z gier komputerowych przewyższą te z konsolowych w 2014 roku - ilustracja #3