Przetasowania na wysokich szczeblach w CD Projekt RED – Cyberpunk 2077 ma problemy?

Ze studia CD Projekt RED, pracującego obecnie nad wyczekiwanym Cyberpunkiem 2077, odeszło kilku kluczowych deweloperów, w tym główny projektant poziomów i starszy producent mechanizmów rozgrywki. Czy oznacza to, że gra napotkała na jakieś poważniejsze problemy?

Kamil Zwijacz

Jeżeli należycie do grona osób, które z wypiekami na twarzy czekają na grę Cyberpunk 2077, to być może zainteresują Was dzisiejsze wieści. W studiu CD Projekt RED nastąpiły bowiem zmiany na wysokich stanowiskach, o czym dowiedzieliśmy się z profili niektórych pracowników dewelopera w serwisie LinkedIn. Na szczególną uwagę zasługują dwa nazwiska. Mateusz Piaskiewicz piastował do tej pory funkcję głównego projektanta poziomów (Lead Level Designer), ale z końcem września bieżącego roku zmienił pracodawcę i aktualnie zatrudniony jest w warszawskim Flying Wild Hog. Wcześniej był on m.in. projektantem w studiu Treyarch, w którym pracował przy Call of Duty: Black Ops III.

Derek Patterson (obecnie Techland) również we wrześniu zakończył „służbę” w CD Projekt RED, gdzie od roku zatrudniony był jako starszy producent mechanizmów rozgrywki (Senior Gameplay Producer), współpracujący właśnie przy Cyberpunku 2077. Na jego barkach spoczywało m.in. planowanie, ustalanie priorytetów czy koordynowanie działań z innymi producentami. Co ciekawe, przez kilka lat współpracował z Rockstar Games, dokładając cegiełkę do Grand Theft Auto V czy nadchodzącego Red Dead Redemption II.

Przetasowania na wysokich szczeblach w CD Projekt RED – Cyberpunk 2077 ma problemy? - ilustracja #1
Cyberpunk 2077 w skrócie:
  • gra RPG zapowiedziana w 2012 roku – termin premiery nie jest jeszcze znany;
  • pracuje nad nią zespół liczący ponad 300 osób;
  • z końcem września studio opuściło kilku kluczowych pracowników.

Kolejnym ważnym pracownikiem, który odszedł z firmy w zeszłym miesiącu jest menadżer projektu (Project Manager) Ovidiu Traian Vasilescu, od kilku dni będący producentem w V11 STUDIO GAME. W tym przypadku jest to bardzo doświadczony twórca, który przez wiele lat pełnił różne funkcje w firmie Ubisoft.

Stawkę zamyka wieloletni deweloper CD Projekt RED, Michał Stec. Przez ostatnich kilkanaście miesięcy pełnił on rolę starszego producenta artystycznego (Senior Art Producer), współpracującego przy dodatkach do Wiedźmina 3 i właśnie Cyberpunku 2077. Również opuścił firmę wraz z końcem września.

Oczywiście CD Projekt RED to potężne studio zatrudniające setki osób (tylko nad Cyberpunkiem pracuje ponad 300 deweloperów), więc odejście kilku z nich nie wydaje się wielkim problemem i być może faktycznie nie jest. Wspomniane postacie nie są jednak pierwszymi lepszymi pracownikami, do tego wszystkie opuściły szeregi firmy w tym samym czasie, więc możliwe, że coś poszło nie tak i napotkano jakieś większe problemy, z którymi nie poradzono sobie w obecnym składzie. Zapytaliśmy studio CD Projekt RED o całą sytuację, ale firma jej nie skomentowała.

Produkcja powstaje od 2012 roku i dalej nie wiemy o niej praktycznie nic. W najbliższym czasie również nie ma co liczyć na jakiekolwiek szczegóły, gdyż już kilka miesięcy temu ogłoszono, że bieżący rok należeć ma do karcianki Gwint: Wiedźmińska gra karciana. Konkrety być może zaczną więc napływać w przyszłym roku. Czekamy!

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

41

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-10-05
12:46

zanonimizowany307509 Legend

👎

Żałośni są niektórzy... Jak CD-Projekt robi Wiedźmin 3 i wydaje dodatki, to gracze uwielbiają CDP niczym bogiem. Ale jak pojawi się jakiś problem, to mieszają się CDP z błotem. Naprawdę szkoda mi słów.

Odejście kilku ludzi z CDP to normalka. Większości firmy tak mają. Nie zapomnijmy, że nie znamy całej prawdy, więc nie róbmy plotki na siłę.

Komentarz: zanonimizowany307509
2017-10-07
18:52

maciokoki Konsul

to normalne sprawy... żaden z was nie ma pojęcia dlaczego odeszli i pier****cie swoje smuty i żale...

Komentarz: maciokoki
2017-10-07
19:08

TomPo75 Pretorianin

👎

Ale o co chodzi? Taki jest teraz rynek pracy, zwlaszcza w IT. Mamy teraz czas pracownikow a nie pracodawcow i tyle. Ogolne bezrobocie tez niskie to ludzie skacza za lepszym.
Generalnie artykul rodem z Pudelka czy Onetu w poszukiwaniu sensacji.

Komentarz: TomPo75
2017-10-08
00:59

mevico Generał

Wcześniej był on m.in. projektantem w studiu Treyarch, w którym pracował przy Call of Duty: Black Ops III.
:-D :-D
Naprawdę w tej firmie pracowały takie miernoty???

Komentarz: mevico
2017-10-08
18:28

szczypiorofixpw Pretorianin

Fajni jesteście. Jeszcze do niedawna byliście w stanie określić redsów mianem najlepszego developera evah, mimo że to dość młode studio, które poza 3 częsciami gry action crpg i jednej karciance (wszystko w tym samym uniwersum), nic więcej nie stworzyli. Teraz najeżdżacie i rzucacie się im do gardeł. Rozumiem, lokalny patriotyzm. Gdyby nie płatne reklamy tutaj (wciskanie na siłę wiedźmina, screenów czy nawet najmniejszej wzmianki, nawet gdy nie dotyczyło to samej serii) czy fanbojskie, obstawiam że sponsorowane, komentarze to nie byloby teraz takiego zawodu.

Komentarz: szczypiorofixpw

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl