Narodowe Centrum Badania i Rozwoju przyznało dofinansowania na projekty z konkursu GameINN realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.
Kamil Zwijacz
Poznaliśmy projekty, które zostaną dofinansowane przez Narodowe Centrum Badania i Rozwoju w ramach konkursu GameINN (Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020). Łącznie producenci gier i oprogramowania otrzymają od rządu ponad 90 milionów złotych na blisko 40 propozycji, ale przeglądając opublikowaną listę ciężko doszukać się projektów, które mogłyby zainteresować osoby liczące na konkretne produkcje. Zamiast tego np. firma Perfect Gym Solutions otrzymała blisko 6 milionów złotych na pracę nad technologią „do tworzenia i projekcji gier VR rozgrywanych na urządzeniach do ćwiczeń aerobowych. Rozwiązanie to ma się sprawdzić np. w salach do zajęć grupowych w klubach fitness i siłowniach”. DISCO WTMH dostało około 3,6 miliona złotych na „wielokierunkową bieżnię z systemem kontroli ruchu zapewniającą immersję w grach z wirtualną rzeczywistością”. Z kolei firma o wdzięcznej nazwie „MYŚLĘ NAD NAZWĄ...SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ” otrzyma ponad 4 miliony złotych na „narzędzie kompleksowo wspierające proces tworzenia fabuły w grach wideo”.

Z bardziej ciekawych projektów warto wspomnieć o symulatorze warunków panujących na Marsie, tworzonym przez One More Level. NCBR przyznało na ten pomysł niecałe 2 miliony złotych. Z kolei Vivid Games dostało prawie 4,5 miliona złotych na system umożliwiający „adaptacyjne dostosowywanie poziomu trudności w czasie rzeczywistym, w wielu wymiarach”.
Jeżeli chodzi o większych graczy, to sfinansowano projekty następujących firm:
W przyszłości przeprowadzone zostaną jeszcze dwa konkursy GameINN. Kolejny zostanie ogłoszony najpewniej w pierwszych miesiącach 2018 roku.
Więcej:Najwyraźniej powstaje nowe Anno - na to wskazuje dofinansowanie dla Ubisoftu od Niemiec
10