Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 grudnia 2013, 09:00

Project Eternity zmienia tytuł na Pillars of Eternity. Udostępniono nowe screeny i gameplay

Studio Obsidian Entertainment ogłosiło, że gra znana dotychczas jako Project Eternity otrzymała nowy tytuł: Pillars of Eternity. Na tę okazję ujawniono nowe screenshoty, a także trailer z fragmentami rozgrywki.

Przez jakiś czas panowała u nas cisza, jeśli chodzi o większe nowości na temat Project Eternity. Wczoraj jednak Obsidian Entertainment poinformowało o znaczących aktualizacjach w związku ze swoim crowdfundingowym projektem. Przede wszystkim, gra zmieniła tytuł – teraz będziemy znali ją jako Pillars of Eternity. By zwiększyć znaczenie tego wydarzenia, udostępniono również garść screenshotów oraz dwuminutowy zwiastun (znajdziecie go powyżej).

Trudno nie czuć nostalgii, patrząc na takie obrazki...

Ujawnione materiały pokazują nowe lokacje, równie klimatyczne jak te, które mieliśmy okazję zobaczyć do tej pory. Wspomniany trailer, zawierający urywki gameplaya, prezentuje dodatkowo kilka rodzajów przeciwników (pająki, smoki, olbrzymy i inne potwory), sceny walki, działanie magii, a także dość zaawansowany system oświetlenia i inne efekty graficzne. Co więcej, wstęp do filmu potwierdza wcześniejsze doniesienia, jakoby Pillars of Eternity miało stanowić zaczątek całej nowej serii cRPG-ów.

...nawet jeśli brakuje pikseli ze starych, dobrych czasów.

Jednak to nie koniec nowości w temacie omawianej produkcji. Na oficjalnej stronie internetowej gry pojawiła się specjalna strefa dla osób, które wsparły projekt w czasie kickstarterowej zbiórki pieniędzy (Backer Portal). Pozwala ona zarządzać nagrodami, jakie przysługują osobom wpłacającym dostatecznie dużą kwotę – jest tam opcja wyboru prezentu (w sytuacji, gdy ilość przekazanych funduszy daje jakąś alternatywę) lub jego sprecyzowania (np. podania rozmiaru koszulki), można też wskazać adres wysyłki. Ponadto udostępniono formularz kontaktowy dla tych, którym przysługuje bardziej unikatowa nagroda, jak na przykład możliwość zaprojektowania własnego NPC-a czy przedmiotu.

Niemniej, dzięki lokacjom takim jak ta błądzenia kursorem po ekranie może wcale nie zabraknąć.

Obsidian poruszyło również temat celów dodatkowych zbiórki. Wskazano mianowicie, że wiele osób doprasza się umieszczenia w grze większej liczby lokacji w dziczy oraz towarzyszy, którzy mogliby dołączyć do drużyny bohatera. Deweloper powiedział, że przygotowanie podobnych elementów nie jest łatwe, jednak chciałby wyjść naprzeciw oczekiwaniom graczy. Dlatego twórcy przedłożyli propozycję wznowienia zbiórki pieniędzy, by zrealizować wspomniane cele. Na temat tego, czy byłoby to zasadne, można wypowiedzieć się na forum dyskusyjnym gry.

Są i podziemia - bo czymże byłby bez nich oldskulowy cRPG?

Niestety, w dalszym ciągu nie znamy dokładnej daty premiery Pillars of Eternity – wiemy tylko, że gra zadebiutuje w bliżej niesprecyzowanym okresie 2014 roku. Tytuł ukaże się na systemy Windows, Linux i Mac.

Podstawowymi drogami dystrybucji omawianej produkcji będą platformy Steam i GOG.com. Jednak do czasu, aż gra pojawi się na nich, można kupować ją za pośrednictwem wspomnianego Backer Portal – jest to zatem okazja do wejścia w posiadanie tytułu i specjalnych dodatków dla osób, które nie wsparły projektu w czasie trwania zbiórki na Kickstarterze.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej