Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2013, 09:42

autor: Draug

Project Eternity – ujawniono szczegóły na temat zarządzania własną twierdzą

Studio Obsidian Entertainment ujawniło szczegóły na temat twierdzy, którą będziemy posiadali w Project Eternity. Podniósłszy ją z ruiny, rozbudujemy i ulepszymy siedzibę, otrzymując w zamian rozliczne korzyści. Zamek dostarczy nam też wielu aktywności, ponadto będą go dotykały rozmaite zdarzenia losowe.

Ostatnia aktualizacja kickstarterowej strony Project Eternity, gry cRPG tworzonej przez studio Obsidian Entertainmemt, przyniosła szczegóły na temat twierdzy dla gracza, której dodanie do tytułu było jednym z celów dodatkowych zbiórki, osiągniętych dzięki hojności osób wspierających projekt. Informacje ujawnione przez dewelopera wskazują, że zamek będzie stanowił istotną część gry.

A gdyby tak dać możliwość wykucia własnej twierdzy w skale…? - Project Eternity – ujawniono szczegóły na temat zarządzania własną twierdzą - wiadomość - 2013-09-05
A gdyby tak dać możliwość wykucia własnej twierdzy w skale…?

W posiadanie siedziby wejdziemy stosunkowo szybko – trafi ona pod opiekę bohatera jeszcze przed końcem pierwszego aktu. Budowla będzie początkowo zrujnowana, toteż pierwszym zadaniem stanie się jej odbudowa i przywrócenie do stanu używalności. Kiedy to zrobimy, otworzą się przed nami szerokie możliwości.

Przede wszystkim, udostępnione zostaną liczne ulepszenia dla twierdzy. Ich wykupywanie zwiększy dwa główne współczynniki opisujące zamek: prestiż i bezpieczeństwo. Na im wyższym poziomie je utrzymamy, tym sprawniej siedziba będzie prosperować i tym więcej przyniesie nam korzyści. Zadbaną i ufortyfikowaną twierdzę częściej spotkają „dobre” wydarzenia losowe, natomiast licho będzie trzymało się od niej z daleka.

Powrót do tradycji złotej ery gier cRPG zapowiada się coraz bardziej obiecująco. - Project Eternity – ujawniono szczegóły na temat zarządzania własną twierdzą - wiadomość - 2013-09-05
Powrót do tradycji złotej ery gier cRPG zapowiada się coraz bardziej obiecująco.

Ale po co właściwie mielibyśmy utrzymywać fortecę i inwestować w nią złoto? Oto główne powody:

  • Wypoczynek w twierdzy da nam czasowe premie do wysokości współczynników postaci i jej umiejętności niebojowych (tym większe, im bardziej zaawansowane ulepszenia z tym związane wykupimy). Co więcej, dodanie pewnych miejsc i spędzenie w nich określonego czasu pozwoli rozwinąć postać, na przykład zwiększając jej siłę (na placu ćwiczeń) czy też wiedzę (w bibliotece).
  • Wszyscy towarzysze, dla których nie mamy miejsca w drużynie, będą czekali na nas właśnie w twierdzy. W międzyczasie będziemy mogli wysyłać ich na wyprawy, by zdobyli trochę punktów doświadczenia dla siebie i mały stos łupów dla nas.
  • Rozbudowywanie zamkowej infrastruktury przyda się do rzemiosła, generując składniki potrzebne do zajmowania się nim (np. rośliny w ogrodzie botanicznym).
  • Od czasu do czasu do twierdzy zawitają goście. Będą to rozmaite postacie – począwszy od kupców (oferujących niekiedy unikatowe przedmioty), a skończywszy na zbrojnych, którzy za skromny żołd z radością dołączą do załogi naszej siedziby, zwiększając jej obronność.
  • Mieszkańcy okolicznych ziem, pozostający pod naszą zwierzchnością, będą wpłacali podatki do skarbca.
  • Pokonawszy w walce jakąś istotniejszą postać (to jest, ważniejszą niż pospolity bandyta), zamiast zadawać jej śmierć, będziemy mogli wtrącić ją do lochu w zamku (o ile przedtem go wybudujemy, oczyściwszy podziemia z potworów). Tam odwiedzimy ją i utniemy sobie pogawędkę, a gdy nadarzy się odpowiednia okazja, otrzymamy możliwość użycia więźnia jako karty przetargowej.

Jednak posiadanie twierdzy nie będzie wiązało się z samymi przyjemnościami. Im lepiej prosperująca siedziba, tym więcej środków pochłonie jej utrzymywanie. Z drugiej strony, bezpieczny i cieszący się prestiżem zamek będzie w mniejszym stopniu zagrożony przez rozmaite nieszczęścia.

Jeśli bowiem zaniedbamy obowiązki właściciela ziemskiego, w każdej chwili możemy otrzymać informację, że oto nieopodal twierdzy gromadzi się wroga armia z zamiarem wzięcia naszej siedziby szturmem. W takiej sytuacji możemy udać się tam bezzwłocznie, aby osobiście pokierować obroną, lub pozostawić wydarzenia własnemu biegowi. W tym drugim wypadku nie powinniśmy okazywać zdziwienia, gdy po paru dniach zastanie nas wieść, że zamek został splądrowany, załoga wybita, a postawione ulepszenia zniszczone.

Również goście wstępujący w mury twierdzy nie zawsze okażą się przyjaźni. Niekiedy przysporzą nam kłopotów, na przykład żądając od nas, byśmy oddelegowali jednego z członków drużyny do ich eskorty. Co więcej, niski poziom obronności będzie mógł doprowadzić do tego, że jeńcy zbiegną z więzienia, a kwota zebranych podatków zostanie uszczuplona na skutek grabieży ze strony bandytów, którzy zalęgli się w okolicznych lasach.

Plądrować podziemia i zasilać dzięki nim zamkowy skarbiec będziemy w 2014 roku. - Project Eternity – ujawniono szczegóły na temat zarządzania własną twierdzą - wiadomość - 2013-09-05
Plądrować podziemia i zasilać dzięki nim zamkowy skarbiec będziemy w 2014 roku.

Chociaż posiadanie zamku nie jest niczym nowym w gatunku gier cRPG (podobny motyw pojawił się chociażby w Baldur’s Gate II), widać, że studio Obsidian ma wiele pomysłów na uczynienie tego elementu rozgrywki istotnym i atrakcyjnym. O tym, czy zarządzanie własną twierdzą rzeczywiście będzie tak ekscytujące, jak może wynikać z zapowiedzi twórców (i czy powrót do tradycji oldskulowych cRPG-ów okaże się udany), przekonamy się w przyszłym roku.