Project CARS na Wii U zagrożone; studio czeka na zapowiedź nowej konsoli Nintendo
Ian Bell, szef studia Slightly Mad, wyjawił na oficjalnym forum gry Project CARS, że deweloperzy postanowili wstrzymać się z produkcją wersji na konsolę Wii U do targów E3, na których Nintendo być może zapowie swoją nową konsolę. Jeżeli tak się stanie, to prace nad obecną edycją zostaną porzucone, a jeżeli nie, to studio postara się dokończyć projekt.
Kamil Zwijacz
Od kilkunastu dni fani gier wyścigowych cieszą się Project CARS – najnowszą produkcją stworzoną przez zespół Slightly Mad. Tytuł dostępny jest na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC. Deweloper cały czas pracuje także nad wersją dla Wii U, jednak robota nie idzie zbyt gładko. Ian Bell, szef studia, ujawnił na oficjalnym forum dyskusyjnym tytułu, że jego pracownikom udało się osiągnąć na razie około 23 klatek w rozdzielczości 720p. Wykrzesanie płynnej animacji na poziomie 30 klatek wymagałoby „ogromnych nakładów pracy” i najpewniej obniżenia jakości oprawy graficznej. Deweloperzy postanowili więc poczekać do najbliższych targów E3. Jeżeli Nintendo zapowie na nich swoją nową konsolę, to prace nad wersją dla Wii U zostaną porzucone. Zaznaczył jednak, że jeżeli na imprezie lub wkrótce po niej nie zostanie nic ujawnione w sprawie kolejnego urządzenia japońskiej korporacji, to studio spróbuje dokończyć grę.

- Gatunek: gra wyścigowa
- Deweloper: Slightly Mad Studios
- Wydawca: Bandai Namco
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4, być może Wii U
- Polska data premiery: 8 maja 2015 roku
Krótko pisząc, dalszy los Project CARS na Wii U nie jest pewny i wszystko zależy od Nintendo, które tworzy już maszynę nazwaną Nintendo NX, ale wiemy o niej jedynie tyle, że powstaje. Ciężko stwierdzić, czy firma skusi się na oficjalną zapowiedź konsoli na tegorocznych targach E3. O wszystkim przekonamy się 16 czerwca, podczas konferencji Japończyków.
Warto jeszcze wspomnieć, że Project CARS było planowane nie tylko na Xboksa One, PlayStation 4, Wii U i PC-ty. Studio zamierzało bowiem wypuścić grę także na Xboksie 360 oraz PlayStation 3, jednak koniec końców nic z tego nie wyszło i w listopadzie 2013 roku ujawniono, że tytuł nie pojawi się na tych platformach sprzętowych.
Decyzja ta okazała się raczej słuszna. Studio skupiło się bowiem na mniejszej liczbie urządzeń, co zaowocowało grą, którą z pewnością powinien mieć w swojej kolekcji każdy fan motoryzacji. Po szczegóły odsyłam do naszej recenzji.
Więcej:Ubisoft anulował grę z serii Assassin's Creed. Miała być zbyt kontrowersyjna i zbyt polityczna

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Slightly Mad Studios
- zawieszone prace / skasowane gry
- WiiU
Komentarze czytelników
zanonimizowany998044 Senator
To Nintendo zapoczątkowałoby 9-tą generację konsol? Przecież to za wcześnie.
Ogame_fan Legend

wyszła wtedy kiedy wyjść powinna w 2011 roku a nie jak w przypadku XO i PS4 dwa lata później.
Wii U wyszlo pod koniec 2012 roku.
zanonimizowany1080091 Legend
Na tym wii wychodzi totalny japoński syf, który dla większości na świecie oprócz poronionej Japonii jest nie do przetrawienia.
Syfiasty to ty masz gust.
Martius_GW Generał

@up
Akurat Wii bardzo dobrze sprzedało się na zachodzi. Chyba, że masz na myśli Wii U? To są dwie różne konsole. Ta druga jakoś na początku miała w trakcie premiery wszystko oprócz "japońskiego syfu" ale nikogo to nie obchodziło.
Cóż, żeby się nie przeliczyli. Równie dobrze kolejna konsola od Nintendo może być następca 3ds.
FanGta Generał

Na tym wii wychodzi totalny japoński syf, który dla większości na świecie oprócz poronionej Japonii jest nie do przetrawienia. Jedyna ciekawie się prezentująca gra to Lego undercover. Myślałem też o Madworld, ale to wyszło na tamto wii. Dla jednej gry na tamte i to nowe wii nieopłaca się brać jakiegokolwiek nintendo