Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 listopada 2013, 12:45

Project CARS nadjedzie jesienią 2014 roku. Zmieniono docelowe platformy sprzętowe gry

Studio Slightly Mad zapowiedziało, że Project CARS ukaże się na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Wii U, a także pecetach oraz platformie Steam OS wczesną jesienią 2014 roku. Jednocześnie porzucono prace nad wersjami na na Xboksa 360 i PlayStation 3.

Nastąpiły spore zmiany w temacie Project CARS. - Project CARS nadjedzie jesienią 2014 roku. Zmieniono docelowe platformy sprzętowe gry - wiadomość - 2013-11-07
Nastąpiły spore zmiany w temacie Project CARS.

Minęło trochę czasu, odkąd pojawiły się ostatnie wieści dotyczące terminu premiery Project CARS – miało to miejsce wiosną i ogłoszono wówczas, że tytuł ukaże się w drugim kwartale 2014 roku. Teraz okazuje się, że data debiutu gry uległa kolejnemu przesunięciu – na początek przyszłorocznej jesieni.

Jednocześnie nastąpiły spore zmiany w temacie docelowych platform sprzętowych, na które produkcja ma wyjść. Zarzucono produkcję wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3, lecz w zamian Project CARS otrzymają użytkownicy zapowiedzianego niedawno systemu Steam OS oraz konsol nowej generacji (Xboksa One i PlayStation 4). W dalszym ciągu priorytetem twórców jest wersja pecetowa, toteż zadebiutuje ona jako pierwsza, a pozostałe edycje pojawią się niedługo po niej.

Lista docelowych platform sprzętowych Project CARS wygląda teraz tak. - Project CARS nadjedzie jesienią 2014 roku. Zmieniono docelowe platformy sprzętowe gry - wiadomość - 2013-11-07
Lista docelowych platform sprzętowych Project CARS wygląda teraz tak.

Project CARS od samego początku zajmowało czołowe miejsce stawki, jeśli chodzi o niesamowitą szczegółowość, czy to w temacie graficznego kunsztu wykonania tras i pojazdów, technicznego podejścia do kwestii pogody i cyklu dobowego, czy też wyczucia każdego samochodu i jego reakcji na dotyk” – powiedział Ian Bell, szef Slightly Mad Studios. – „Dzięki potędze nowych platform sprzętowych nie musimy iść na kompromis między technologiczną granicą możliwości a naszą wizją, co oznacza, że po zasiąściu za kółkiem graczy czekają zapierające dech doświadczenia.”

Choć słowa te brzmią bardzo butnie, każdy kolejny materiał udostępniony przez deweloperów zdaje się udowadniać, że kryje się w nich więcej niż ziarenko prawdy. O tym, czy i na Was oprawa Project CARS robi takie wrażenie, możecie przekonać się, oglądając ostatnie materiały z gry. Warto też wspomnieć o liście wykorzystywanych przez nią zaawansowanych efektów, ujawnionej na niedawnej konferencji firmy Nvidia.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej