Premiera The Elder Scrolls 6 weźmie nas z zaskoczenia? Todd Howard: „można powiedzieć, że to był test”

Czy The Elder Scrolls 6 zadebiutuje znienacka, jak remaster Obliviona? Według Todda Howarda taki format premiery długo oczekiwanego RPG nie jest wykluczony.

Maciej Gaffke

Premiera The Elder Scrolls 6 weźmie nas z zaskoczenia? Todd Howard: „można powiedzieć, że to był test”, źródło grafiki: Bethesda Game Studios.
Premiera The Elder Scrolls 6 weźmie nas z zaskoczenia? Todd Howard: „można powiedzieć, że to był test” Źródło: Bethesda Game Studios.

Dziś mija równe 10 lat od pojawienia się na rynku gry Fallout 4. Z okazji okrągłej rocznicy wydania tytułu, Todd Howard, szef Bethesda Game Studios, odbył rozmowę z magazynem GQ. W jej trakcie opowiedział o pracach nad tą produkcją, a także o tworzonym przez wiele lat The Elder Scrolls 6.

Howard niejako uprzedził pytania o tę drugą produkcję i jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy wspomniał o aktualnym stanie prac nad TES6niestety, gra jest nadal daleka od ukończenia.

Głoszę cierpliwość. Nie chcę, żeby fani odczuwali niepokój.

Warto jednak w tym miejscu od razu przytoczyć ostatnie słowa dewelopera z wywiadu, które mogą tchnąć w serca zawiedzionych fanów nieco nadziei.

Otóż odpowiadając na pytanie o ewentualne natychmiastowe wypuszczenie TES 6, podobnie jak to było z remasterem Obliviona w kwietniu 2025 roku (tzw. shadowdrop), Howard nie zaprzeczył, że premiera może przybrać taką właśnie postać.

W kwietniu niespodziewanie pojawił się Oblivion: Remastered. Czy zrobicie tak samo z The Elder Scrolls 6?

Można powiedzieć, że to był test. Poszło dobrze – odpowiedział Howard.

Jakby tego było mało, Howard zdradził, że Bethesda dopiero co przeprowadziła duże playtesty TES6.

Wczoraj przeprowadziliśmy duże testy The Elder Scrolls 6 i naprawdę trzeba było przyjrzeć się ekranowi i zapytać: „Co to jest? Czego tu brakuje? Na jakim etapie jesteśmy?”. Świetne gry się gra, a nie tworzy. Ekran nie kłamie.

Shadowdrop The Elder Scrolls 6 – czy to możliwe?

Jeśli debiut wyczekiwanego sequela przebiegłby w taki właśnie sposób, społeczność z pewnością nie miałaby nic przeciwko (sądząc po tym, jak tłumnie rzuciła się na remaster Obliviona). Należy jednak pamiętać, że The Elder Scrolls 6 to nowy produkt z kategorii AAA, i nawet pomimo bycia częścią dużej marki, odpowiednio długie działania marketingowe byłyby w jego przypadku jak najbardziej na miejscu.

W wywiadzie przedstawiciel Bethesdy ujawnił też, że Fallout 4 zgromadził w 2024 roku ponad 12 milionów graczy, a nad serią pracują teraz setki osób. Takie stwierdzenie potwierdzałoby poprzednie doniesienia, jakoby powstawało wiele odsłon owego cyklu. Już pojawiły się kolejne sugestie, że jedną z nich będzie Fallout 3 Remastered.

W tej chwili nad Falloutem pracują setki osób, czuwamy nad FO76 i paroma innymi projektami, ale The Elder Scrolls 6 to dla nas codzienność.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Fallout 4

Fallout 4

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 listopada 2015

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

6.6

Gracze

8.3

Steam

8.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Od 100 000 graczy w 30 minut do pobicia rekordu Helldivers 2. Monumentalny start nowej strzelanki na Steam

Następny
Od 100 000 graczy w 30 minut do pobicia rekordu Helldivers 2. Monumentalny start nowej strzelanki na Steam

Nie boi się monopolu Steama. Wydawcę Baldur's Gate 3 przeraża coś zupełnie innego

Poprzedni
Nie boi się monopolu Steama. Wydawcę Baldur's Gate 3 przeraża coś zupełnie innego

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl