Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 października 2005, 09:20

autor: Daniel Sodkiewicz

Premiera Conflict: Global Terror

Brytyjski koncern SCi i będąca pod jego skrzydłami firma Eidos poinformowały, iż gra Conflict: Global Storm (znana też pod nazwą Conflict: Global Terror) trafiła do sklepów na terenie USA. Program ukazał się na platformy Xbox, PS2 i PC. W Polsce grę w wersji na komputery osobiste wyda CD-Projekt w cenie 99,90 PLN. Niestety, rodzimy dystrybutor nie podał jeszcze dokładnej daty premiery.

Brytyjski koncern SCi i będąca pod jego skrzydłami firma Eidos poinformowały, iż gra Conflict: Global Storm (znana też pod nazwą Conflict: Global Terror) trafiła do sklepów na terenie USA. Program ukazał się na platformy Xbox, PS2 i PC. W Polsce grę w wersji na komputery osobiste wyda CD-Projekt w cenie 99,90 PLN. Niestety, rodzimy dystrybutor nie podał jeszcze dokładnej daty premiery.

Premiera Conflict: Global Terror - ilustracja #1

Conflict: Global Terror to czwarta część popularnej serii, której poprzednie odsłony traktowały o wojnie w rejonie Zatoki Perskiej (dwa pierwsze epizody) oraz o interwencji zbrojnej Stanów Zjednoczonych w Wietnamie z lat 1966-1969. Tym razem trafiamy na pole walki z początku XXI wieku, a do boju wkraczają ponownie bohaterowie, znani z Conflict: Desert Storm i Conflict: Desert Storm II – Back to Baghdad, czyli Bradley, Connors, Jones i Foley.

Premiera Conflict: Global Terror - ilustracja #2
Premiera Conflict: Global Terror - ilustracja #3

Standardowa kampania dla pojedynczego gracza składa się z czternastu rozbudowanych zadań militarnych, zlokalizowanych w przeróżnych zakątkach globu ziemskiego.

Developerzy postanowili wykonać w kontekście gry Conflict: Global Terror znaczący skok jakościowy w stosunku do jej poprzedniczek. Przygotowano zatem przede wszystkim zupełnie nowy „silnik” graficzny, oferujący mnóstwo zaawansowanych efektów wizualnych – m.in. dynamiczne oświetlenie, sugestywne eksplozje i bardzo szczegółowe postaci (można zaobserwować nawet ruch gałek ocznych). Zadowalający poziom realizmu zapewnia natomiast dopracowany model fizyczny (w przypadku ludzi obowiązuje system tzw. szmacianej lalki, znany np. z Painkiller) oraz zbiór algorytmów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie Sztucznej Inteligencji towarzyszy broni i przeciwników.

Więcej o Conflict: Global Terror można znaleźć na oficjalnej stronie gry i w naszej Encyklopedii.

Premiera Conflict: Global Terror - ilustracja #4