W ramach projektu GameINN 27 projektów stworzonych przez polskie studia zostało dofinansowanych łączną kwotą przekraczającą 100 milionów złotych. Twórcy Chernobylite mogą cieszyć się wsparciem w wysokości prawie 6 milionów złotych, natomiast takie studia jak Techland czy Bloober Team nie otrzymają żadnego.

Dzięki programowi sektorowemu o nazwie GameINN, który powstał z inicjatywy Porozumienia Polskie Gry, aż 27 projektów stworzonych przez polskie spółki zostanie dofinansowanych łączną kwotą przekraczającą 100 milionów złotych, która została w całości pokryta przez Fundusz Europejski. GameINN ma na celu zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie 2023 roku.
Pełną listę przyznanych dofinansowań możecie sprawdzić pod tym adresem.
W ten sposób studio The Farm 51, stojące za produkcją takich gier jak Chernobylite i World War 3, otrzymało wsparcie w wysokości niecałych 6 milionów złotych na „opracowanie zautomatyzowanego systemu proceduralnego generowania efektów specjalnych w grach wideo z uwzględnieniem charakterystyki dźwięku i muzyki”. Koszt całkowity projektu wynosi ponad 10 milionów złotych, czyli w ramach konkursu studio zapewniło sobie prawie 60% pokrycia wydatków.
Na uwagę zasługuje także chociażby projekt MARS studia Forever Entertainment, który jest systemem „rozpoznawania emocji do tworzenia afektywnych gier wideo ze spersonalizowaną rozgrywką”. W tym przypadku dofinansowanie wyniosło blisko 70% wartości, czyli 1,84 miliona złotych. Natomiast największą przyznaną kwotą jest ponad 11 milionów złotych dla spółki Polish Mountain Resorts Holding na „narzędzie edukacyjne w postaci aplikacji mobilnej”.

Na liście znajdziecie również studia, którym nie udało się wywalczyć jakichkolwiek nagród. Wśród nich są m.in. Techland (Dying Light), Bloober Team (Layers of Fear) czy też The Dust (I, the Inquisitor).
Więcej:MacBooki jednak w programie „Laptop dla nauczyciela”; pierwsze sklepy akceptują bon na 2500 złotych
34

Autor: Paweł Woźniak
Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.