Premiera Paralives została opóźniona. Twórcy chcą mieć pewność, że gra trafi do fanów w jak najlepszym stanie.
Paralives, czyli niezależny (i dość obiecujący) symulator życia, był na prostej drodze do premiery, niestety jednak zawiłości procesu produkcji zmusiły twórców do rewizji planów. Wygląda na to, że gra jest na ten moment niewystarczająco dopracowana, by zadebiutować we wczesnym dostępie. Jego start przesunięto zatem z 8 grudnia 2025 r. na 25 maja 2026 r. – a więc w zasadzie na ostatnią chwilę.
W założeniu powstające od około 6 lat Paralives ma być „świeżym i niezależnym ujęciem gatunku symulatora domku dla lalek”, a także oferować ciekawy balans pomiędzy zaawansowanym i elastycznym trybem budowania, wyczerpującym kreatorem postaci oraz złożonym trybem symulacji życia. Ten ostatni aspekt, który najbardziej decyduje także o samej satysfakcji z rozgrywki, jest teraz dla zespołu deweloperskiego największym wyzwaniem.
Oprócz standardowych bugów projektowi brakuje po prostu interesujących sposobów spędzania czasu. Twórcy zamierzają zatem wypolerować ten mankament, zanim na dobre wypuszczą grę z deweloperskiego „piekarnika”. Niejako na pocieszenie 25 listopada czeka nas stream mający przybliżyć obecny kształt produkcji, a autorzy podzielą się bardziej szczegółowymi uwagami na temat kierunku, w którym zmierza obecnie Paralives.
Na szczęście duża część fanów rozumie potrzebę korekty planów i wyraziła swoje wsparcie dla studia:
Nie jestem zdenerwowany, bo to jest PRZEJRZYSTA komunikacja, a wam zależy, żeby gra trafiła do fanów w jak najlepszym stanie… Doceniamy cię, Alex [autor komunikatu, główny programista gry – dop. red.], i cały zespół Paralives! – komentował internauta o pseudonimie omgitsdaja.
Właściwie to dziękuję za to. Jak już wcześniej mówiłem, brak materiałów z rozgrywki i transmisji na żywo był dziwny, więc cieszę się, że wkrótce w końcu się ich doczekamy! – dodał TheBoyXp.
Zmianom uległa także oczywiście „mapa drogowa” projektu. Miejmy nadzieję, że cierpliwość fanów zostanie sowicie wynagrodzona, a Paralives rzeczywiście rzuci wyzwanie innym grom z tego gatunku.
0

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.