Poznaliśmy listę najlepszych gier niezależnych 2018 roku zdaniem redakcji poświęconego „indykom” serwisu Indie DB. Jednym ze zwycięzców jest Book of Demons od polskiego studia Thing Trunk.
Redakcja serwisu Indie DB wybrała najlepsze gry niezależne z 2018 roku. Poniżej znajdziecie listę zwycięskich produkcji wraz z krótkim opisem atrakcji, jakie w nich na nas czekają.

Book of Demons od polskiego studia Thing Trunk to gra RPG akcji wzbogacona o elementy karcianki, w której roi się od nawiązań do pierwszego Diablo. W odróżnieniu od pierwowzoru, rozwój postaci oparto tu na kartach zdobywanych w trakcie rozgrywki, a wszystkie elementy oprawy graficznej wyglądają niczym wycięte z papieru.
W opracowanym przez Gunpowder Games Maelstrom trafiamy do fantastycznego uniwersum. W trakcie zabawy zasiadamy za sterami jednego z okrętów i bierzemy udział w morskich potyczkach, walcząc o łup z innymi graczami, a w późniejszych fazach rozgrywki również z potworami morskimi. Oprócz ostrzału wrogich jednostek (nad zachowaniem pocisków czuwa zaawansowany silnik fizyczny), możemy je taranować lub dokonywać abordaży. Zmagania urozmaica możliwość ulepszania statków.
Opracowany przez zespół Cybernetic Walrus, futurystyczny Antigraviator pozwala nam wziąć udział w szalonych wyścigach antygrawitacyjnych pojazdów. Rywalizacja o pierwsze miejsce nie toczy się tutaj na zasadach fair-play – piloci Gravów mogą bowiem korzystać z rozmaitych power-upów; ponadto owe maszyny można ulepszać, zwiększając ich możliwości. Oprcz trybu dla pojedynczego gracza produkcja zawiera moduł multiplayer.
Dude, Stop od studia Team Halfbeard to ciekawa gra logiczna, w której naszym nadrzędnym celem jest niepodążanie za zasadami, za co zostaniemy znienawidzeni. Możemy bez trudu pominąć samouczek, zignorować porady wyświetlane na ekranie wczytywania czy choćby wyciszyć narratora.
Parkaurus od ekipy WashBear to strategia ekonomiczna, zainspirowana przez takie produkcje, jak Jurassic Park: Operation Genesis czy Theme Park. W trakcie zabawy wcielamy się w rolę zarządcy parku rozrywki zamieszkałego przez dinozaury, a naszym celem jest zadbanie o jego popularność, która znajdzie odzwierciedlenie w zasobności naszego portfela.
Chasm od studia BitKid to platformówka wzbogacona o elementy gry RPG akcji. W trakcie zabawy wcielamy się w żołnierza przemierzającego tajemniczą świątynię zamieszkiwaną przez starożytne zło. Rozgrywka przywodzi na myśl klasyki pokroju kultowej Castlevanii: Symphony of the Night, Metroida, pierwszego Diablo oraz The Legend of Zelda.
SYNTHETIK: Legion Rising to ciekawe połączenie twin-stick shootera i produkcji typu roguelike. Produkcja opracowana przez studio Flow Fire Games pozwala nam wcielić się w żołnierza eliminującego zastępy robotów na zróżnicowanych planszach generowanych losowo. Oprócz permanentnej śmierci na tle innych gier tego typu opisywany tytuł wyróżnia przede wszystkim obecność headshotów (co jest o tyle ważne, że akcję ukazano tu z lotu ptaka).
CrossCode zabiera nas w niedaleką przyszłość, kiedy to triumfy święci fikcyjna gra MMO pod tytułem CrossWorlds. Główną bohaterką gry jest Lea, która powraca do swojej ulubionej niegdyś produkcji, by odzyskać utraconą pamięć. Oczywiście jej problem nie pozostał niezauważony, przez co z łatwością może paść ofiarą wrogo nastawionych do niej graczy, mających co do niej niecne plany.
Nagroda dla najbardziej oczekiwanej gry niezależnej przypadła produkcji pod tytułem DASH: Danger Action Speed Heroes od studia Baby Duka. Mowa o platformówce akcji, która niczym Super Mario Maker pozwala na tworzenie i udostępnianie własnych poziomów.
Ostatnia z nagród jest przyznawana produkcji cieszącej się największą popularnością wśród modderów. Foundation od studia Polymorph Games jest średniowiecznym city builderem, w którym równie ważne co pozyskiwanie zasobów wpływających na funkcjonowanie naszego miasta jest sprawne tworzenie łańcuchów produkcyjnych napędzających jego rozwój i gromadzenie pieniędzy. W ten sposób z czasem przekształcamy naszą osadę w prężnie działającą metropolię.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
33

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.