W minionym tygodniu rodzimi dystrybutorzy zapowiedzieli wydanie kilku gier i poznaliśmy garść nowych konkretów odnośnie najbardziej wyczekiwanego polskiego projektu. Sporą aktywnością wykazały się także zespoły pracujące nad nieoficjalnymi lokalizacjami.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
Firma Cenega poinformowała, że wyda w naszym kraju pudełkową edycję gry Wasteland 2. Postapokaliptyczne cRPG studia inXile entertainment otrzyma polską kinową wersję językową i ukaże się w tym roku, choć nie podano konkretnej daty premiery. Projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Sugerowana cena detaliczna ustalona została na poziomie 139,99 złotych.
Do planów wydawniczych firmy Cenega dołączyła także gra wyścigowa NASCAR 14. Produkcja zmierza na pecety oraz PlayStation 3 i ukaże się w oryginalnej angielskiej wersji językowej. Premiera zaplanowana została na marzec tego roku.
Produkcja odtworzy sezon 2013, a przyszłe dodatki DLC obejmą także nadchodzący sezon 2014. Edycja komputerowa gry sprzedawana będzie w sugerowanej cenie detalicznej 99,99 zł, podczas gdy wydanie konsolowe wyceniono na 199,99 zł

Miniony tydzień okazał się bardzo owocny dla osób wyczekujących premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Najpierw studio CD Projekt RED ogłosiło, że projekt jest na tak zaawansowanym etapie prac, że całą kampanię da się da się już przejść od początku do końca. Nie znaczy to jednak, że chwila debiutu rynkowego jest bliska. Zamiast tego autorzy chcą sporo czasu poświęcić odpowiedniemu dopracowaniu produkcji. Data premiery ujawniona zostanie w pierwszej połowie tego roku.
Ponadto twórcy wypuścili trzy nowe screeny z gry, jak również zestaw grafik koncepcyjnych ukazujących dwadzieścia siedem pancerzy, jakie Geralt będzie mógł założyć w trakcie swoich przygód.

Polskie studio 11 bit sprawiło graczom miły prezent i udostępniło za darmo ścieżki dźwiękowe ze wszystkich swoich gier, czyli Anomaly: Warzone Earth, Anomaly: Korea, Anomaly 2, Funky Smugglers i Sleepwalker’s Journey. Soundtracki można pobrać w dwóch formatach – mp3 lub FLAC:
Kompozytorem muzyki w grach 11 bit studios jest Piotr Musiał. Zdradził on, że zespół pracuje obecnie nad nowym projektem, który znacząco odbiegać będzie od wcześniejszych dokonań firmy.

Sporo działo się w kwestii fanowskich lokalizacji. Wpierw grupa Gamesub opublikowała nieoficjalne tłumaczenie pecetowej wersji gry Castlevania: Lords of Shadow. Natomiast zespół BDIP poinformował o swoich dwóch nowych projektach. Pierwszym z nich jest strategia ekonomiczna Game Dev Tycoon, której skrypt jest już gotowy i obecnie trwa korekta, oraz Assassin's Creed: Liberation HD. W przypadku drugiej z tych gier prace są na wcześniejszym etapie, a premiera zaplanowana została na marzec tego roku.

Poznaliśmy datę premiery Rambo: The Video Game, czyli gry, nad którą pracuje krakowskie studio Teyon. Produkcja zadebiutuje w Europie 21 lutego w wersjach na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Natomiast Amerykanie poczekają do marca.
Co ciekawe, twórcy zdradzili też, że mają w planach przynajmniej jedno rozszerzenie. Nie podano szczegółów, ale można sądzić, że dodatek oparty będzie na motywach czwartej odsłony filmowej serii, gdyż wątki z niej zostały pominięte w podstawowej wersji gry.

Natomiast polskie studio Black Eye Games pochwaliło się, że jest o krok od uruchomienia testów alfa gry MMORPG Gloria Victis. Wczesna wersja projektu jest obecnie dostępna dla osób, które wsparły autorów w ramach akcji crowdfundingowej.
Z każdym miesiącem projekt prezentuje się coraz bardziej obiecująco. Najnowsza aktualizacja wprowadziła masę zmian, znacząco ulepszających system walki, interfejs oraz oprawę graficzną.

Firma Empik zorganizowała uroczystą galę, podczas której wręczono nagrody dla najlepiej sprzedających się gier zeszłego roku w sieci sklepów tego przedsiębiorstwa. Obyło się bez niespodzianek i wygrało Grand Theft Auto V, pokonując takie tytuły jak FIFA 14 czy Assassin’s Creed IV: Black Flag.

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.