W minionym tygodniu na polskim rynku gier działo się sporo. Rodzimi deweloperzy zapowiedzieli nowe projekty i konwersje, poznaliśmy wyniki finansowe jednej z firm, a obiecujący horror zaliczył półtoramiesięczne opóźnienie.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
Znane z udanej platformówki Top Hat polskie studio N94Games uchyliło rąbka tajemnicy na temat swojego następnego projektu. Gra otrzymała tytuł Nighthawk i ma być utrzymana w klimatach cyberpunkowych, a konkretnie ich wersji, jaka była popularna w latach 80-tych ubiegłego wieku.
Wcielimy się w Jamesa Pileckiego – młodego buntownika walczącego z wszechmocnymi korporacjami. Pod względem mechanizmów zabawy gra stanowić ma platformówkę 2D z rozbudowanymi elementami skradankowymi. W planach są wersje na pecety oraz niesprecyzowane jeszcze konsole. Premiera nastąpi pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.


Znane z mobilnego przeboju Touchdown Hero polskie studio Cherrypick Games poinformowało, że pracuje nad grą zatytułowaną Must Deliver.
Na razie informacje na temat projektu są bardzo skromne. Wiemy, że zmierza on na smartfony i tablety. Mechanizmy rozgrywki stanowić mają rozwinięcie Touchdown Hero. Oznacza to, że pokierujemy postacią pędzącą automatycznie w górę ekranu, a naszym zadaniem będzie omijanie przeszkód i przeciwników. Akcja osadzona zostanie w świecie zniszczonym przez wybuch epidemii zombie. Wcielimy się w kuriera, który będzie musiał dostarczać dawki antidotum zainfekowanym.
Must Deliver zmierza na systemy iOS i Android. Produkcja wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami, a jej premiera zaplanowana została na przyszły miesiąc.
Firma Cenega poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączyły gry LEGO Jurassic World oraz LEGO Marvel’s Avengers. Pierwszy z tytułów trafi do sprzedaż w czerwcu, drugi zaś ukaże się jesienią 2015 roku.
Obie produkcje dostępne będą w polskiej i angielskiej wersji językowej do wyboru na wszystkich platformach docelowych, czyli na pecetach oraz konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4 oraz PlayStation Vita.
Gracze pecetowi już od ponad tygodnia mogą bawić się grą Worlds of Magic, czyli turową strategią 4X autorstwa polskiego zespołu Wastelands Interactive. Jakiś czas temu twórcy poinformowali, że pracują nad konwersją projektu na PlayStation 4, a teraz potwierdzili, że w planach jest także wydanie na Xboksa One.
Edycje konsolowe mają trafić do sprzedaży w trzecim kwartale tego roku.

Firma CI Games udostępniła raport podsumowujący rok 2014. Przedsiębiorstwo uzyskało przychód w wysokości 109 milionów złotych, czyli o 1,7 mln więcej niż w 2013 roku. Natomiast zysk wyniósł 2 mln złotych, co jest znacznie gorszym wynikiem niż 29,7 mln zł dochodu wypracowane w 2013 roku.
Mały zysk był spowodowany porażką finansową Enemy Front oraz sporymi wydatkami związanymi z produkcją i wydaniem Lords of the Fallen. Drugi z tych projektów poradził sobie jednak dobrze na rynku i sprzedano już ponad 900 tys. egzemplarzy, więc firma z optymizmem patrzy w przyszłość.
Ponadto CI Games zdradziło, że seria Sniper: Ghost Warrior sprzedała się jak dotąd w nakładzie przekraczającym 5,5 miliona egzemplarzy, z czego 3,5 miliona przypada na część pierwszą, a 2 miliony na część drugą.
Firma podzieliła się także planami na przyszłość. Sniper: Ghost Warrior 3 powstaje na silniku CryEngine i ma zadebiutować w przyszłym roku. Grywalna wersja projektu pojawi się na tegorocznych targach E3. W tym roku CI Games zaliczy także debiut na rynku mobilnym dzięki premierom dwóch tytułów.

Pozostając jeszcze przy temacie CI Games warto także wspomnieć, że firma rozwiązała umowę z niemieckim studiem Deck 13, które opracowało dużą część projektu Lords of the Fallen.
Oznacza to, że kontynuację gry wyprodukuje jakiś inny deweloper. Na razie nie wiemy, czy CI Games spróbuje dokonać tego samemu, czy nawiąże współpracę z zewnętrznym studiem. Premiera Lords of the Fallen 2 zaplanowana została dopiero na 2017 rok, więc nie jest przesądzone, że zrezygnowanie z usług Deck 13 wpłynie na opóźnienie rynkowego debiutu gry.
Niemiłą niespodziankę sprawiło graczom czekającym na premierę Kholat studio IMGN.PRO. Zespół poinformował, że polski horror zadebiutuje nie 24 kwietnia, jak to początkowo zapowiadano, a dopiero 10 czerwca. Twórcy potrzebują dodatkowego czasu na lepsze dopracowanie projektu.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o nowych materiałach graficznych z RPG-a Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wśród nich znalazła się garść nowych screenów oraz mapa świata.
Przypomnijmy, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje 19 maja na pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.