W minionym tygodniu na polskim rynku gier działo się sporo. Poznaliśmy datę premiery obiecującej turówki, zapowiedziano ulepszoną wersję rodzimej produkcji, a w weekend odbyły się duże targi branżowe.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku gier w minionym tygodniu.
Poznaliśmy wreszcie datę premiery Hard West, czyli taktycznej turówki, nad którą pracuje polskie studio CreativeForge Games. Produkcja trafi do sprzedaży 4 listopada, wyłącznie w wersji na pecety.
Grę będzie można kupić w serwisie Steam w cenie 19,99 euro, czyli w przeliczeniu około 85 zł. Obecnie istnieje także opcja nabycia Hard West w przedsprzedaży z 20% zniżką w cenie 15,99 euro (około 68 zł). Przygotowano również cyfrową Edycję Kolekcjonerską (za 18,39 euro, czyli około 78 zł), w skład której wchodzi album z grafikami koncepcyjnymi, komiks oraz soundtrack skomponowany przez Marcina Przybyłowicza.

Słabo przyjęta polska gra akcji Raven’s Cry doczeka się rozszerzonej i ulepszonej wersji zatytułowanej Vendetta: Curse of Raven’s Cry. Projekt sprzedawany będzie jako samodzielna produkcja, ale posiadacze poprzedniej edycji otrzymają darmową aktualizację, zawierającą wszystkie poprawki oraz zmiany.
Autorzy zapowiadają, że Vendetta: Curse of Raven’s Cry zaoferuje m.in. ponad 50 godzin rozgrywki, więcej niż 360 postaci, przeszło 500 misji, system bitew morskich i zapewniający dużą swobodę system walki. Na razie nie podano daty premiery.

W minionym tygodniu do kiosków trafił nowy numer magazynu CD-Action. Czasopismo kosztuje 15,99 złotych i dołączono do niego pełne wersje trzech gier:

W miniony weekend odbyły się targi Warsaw Games Week. Zaprezentowano podczas nich wiele wyczekiwanych gier, takich jak Just Cause 3, Deus Ex: Rozłam Ludzkości czy Total War: Warhammer. Nasi redaktorzy przygotowali z tej imprezy szereg ciekawych materiałów:

Firma analityczna GfK opublikowała raport opisujący stan polskiego rynku gier, obejmujący okres od stycznia do września 2015 roku. W ciągu tych dziewięciu miesięcy przychody wyniosły 650 mln złotych, co stanowi wzrost o 8,5% w porównaniu z zeszłym rokiem. Co ciekawe, kwota ta nie obejmuje przychodów z cyfrowej dystrybucji, mikropłatności oraz sprzedaży podzespołów komputerowych (np. kart grafiki), więc w rzeczywistości Polacy wydali na elektroniczną rozgrywkę jeszcze więcej.
Warto dodać, że sprzedaż wydań pudełkowych gier pecetowych wzrosła o 17%, a konsolowych o 10%.

0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.