Firma SuperData opublikowała raport podsumowujący ubiegły rok pod kątem dystrybucji cyfrowej w Stanach Zjednoczonych. Wynika z niego, że owa forma sprzedaży zanotowała 11-procentowy skok w górę względem 2012 roku, przynosząc 11,7 miliarda dolarów przychodu. Spory udział miały w tym komputery PC.
Raport przygotowany przez NPD Group (dotyczący gier w handlu detalicznym i konsol) nie jest jedynym, jaki został dzisiaj opublikowany. W tym samym czasie wyniki swoich badań przedstawiła firma SuperData, dostarczając nam informacji na temat dystrybucji cyfrowej w Stanach Zjednoczonych. Raport podsumowuje poprzedni miesiąc, a zarazem cały miniony rok. Z dokumentu wynika, że całkowite przychody ze sprzedaży opartej na omawianym modelu wzrosły o 11 procent w stosunku do roku 2012 – wówczas uzyskano w ten sposób 10,5 miliarda dolarów, zaś teraz otrzymano 11,7 miliarda. Wzrost dotyczy również samego grudnia – wyniósł on 36 procent, z 862 milionów dolarów przed dwunastoma miesiącami do 1,2 miliarda dolarów obecnie.

Sytuacja w poszczególnych sektorach dystrybucji cyfrowej wygląda następująco:
W ostatniej z wymienionych kategorii szczególnie duży wzrost przypadł w udziale pecetom, w przypadku których pod koniec roku wyniki sprzedaży dwukrotnie przewyższyły to, co osiągnięto we wrześniu – zdaniem analityków z SuperData, główna w tym zasługa zimowej wyprzedaży na Steamie. Na konsolach przychody w omawianym sektorze w ubiegłym miesiącu wyniosły niecałe 100 milionów dolarów (czyli mniej więcej 25 procent całej grudniowej kwoty) – w utrzymaniu sprzedaży przynajmniej na takim poziomie w dużym stopniu pomogły promocje przygotowane z okazji Czarnego Piątku.
Firma SuperData przygotowuje raporty na podstawie danych otrzymywanych bezpośrednio od wydawców – informacji dostarcza jej ponad 50 dystrybutorów, co przekłada się na wyniki dotyczące więcej niż 450 gier i prawie 3 milionów graczy, którzy podczas zabawy uiszczają opłaty na cyfrowe zakupy. Następnie pracownicy firmy „czyszczą” i analizują otrzymane dane, przetwarzając je w taki sposób, by opisywały poszczególne rodzaje zjawisk związanych z internetową dystrybucją. Ostatecznym rezultatem jest raport, jaki został przedstawiony w niniejszym newsie.

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.