Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 czerwca 2025, 12:41

autor: Adrian Werner

Plotki o nowym God of War. Mamy wcielić się w brata Kratosa, a sama gra będzie nietypowa

Według wiarygodnych plotek w produkcji znajduje się nowa odsłona marki God of War. Będzie to platformówka 2.5D typu metroidvania.

Źródło fot. Sony. Screen z God of War 2
i

Według wiarygodnych plotek trwają prace nad nową odsłoną marki God of War, która zostanie ujawniona w tym roku (być może dziś na pokazie State of Play?). Ma ona jednak mocno odbiegać od tego, do czego przyzwyczaiła nas ta seria.

  1. Zamiast klasycznej trójwymiarowej przygodowej gry akcji otrzymamy platformówkę 2.5D typu metroidvania. Źródłem tych informacji jest mający bardzo dobrą renomę insider Shpeshal_Nick.
  2. Gra ma powrócić do mitologii greckiej, która była fundamentem wczesnych odsłon cyklu. Fabularnie ma to być prequel, osadzony w czasach, zanim Kratos został bogiem.
  3. My wcielimy się w Deimosa, czyli brata tego wojownika, a produkcja ma być mocno inspirowana serią Blasphemous.
  4. Znane z głównego cyklu studio Sony Santa Monica ma tym razem jedynie nadzorować prace. Natomiast samą produkcję najpewniej powierzono zespołowi Mega Cat Studios, czyli autorom WrestleQuest.

Te doniesienia pokrywają się z wcześniejszymi plotkami. Wtedy nie wiedzieliśmy jednak, że ma to być platformówką będąca spin-offen głównego cyklu. Teraz wszystko to nabiera sensu. W God of War: Ragnarok mocno zasugerowano bowiem, że w planach dla tego cyklu jest podróż do Egiptu, wiec fani byli lekko skonfudowani doniesieniami o powrocie do Grecji.

Pokaz State of Play wystartuje dzisiaj o godzinie 23:00 czasu polskiego. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo w serwisach YouTube oraz Twitch. Ta impreza wydaje się najlepszym miejscem na zapowiedź tej gry.

Warto dodać, że to nie pierwszy raz, gdy ta marka próbuje sił w gatunku platformówek. W 2007 na telefony komórkowe wydano bowiem God of War: Betrayal.

  1. Recenzja God of War: Ragnarok – kapitalna gra, ale...

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej