Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2025, 09:19

autor: Adrian Werner

Lepiej późno niż wcale. Sony najwyraźniej zrozumiało swój błąd i po cichu zdejmuje blokadę z wielkich hitów PlayStation na Steam

Firma Sony posłuchała wreszcie próśb graczy i zaczęła zdejmować ograniczenia regionalne na Steamie, dzięki czemu mieszkańcy ponad 100 wykluczonych wcześniej krajów mogą teraz kupić takie produkcje, jak Marvel’s Spider-Man 2, Helldivers 2 czy God of War: Ragnarok.

Źródło fot. Sony Interactive Entertainment.
i

Wydaje się, że Sony wreszcie przyznało się do błędu i rozpoczęło znoszenie ograniczeń regionalnych dla wersji pecetowych swoich przebojów.

Zacznijmy od przybliżenia kontekstu tej sprawy. Owe ograniczania wynikały z tego, że od zeszłego roku firma zaczęła wymagać posiadania konta PlayStation Network do zabawy w swoich pecetowych konwersjach. Usługa ta nie jest dostępna w ponad 100 krajach i z tego powodu ich mieszkańcom wyłączono także opcję kupowania tych gier. Koncern poszedł zresztą nawet dalej i ostatnio takie same ograniczenie nałożono także na pecetową wersję Stellar Blade, mimo że tym przypadku Sony jest tylko wydawcą, a sama gra wcale nie wymaga konta PSN. Gracze spekulowali wtedy, że winny był dodatkowy strój, który odblokowany zostaje po połączeniu kont Steam i PlayStation Network (w tym wypadku blokadę regionalną na szczęście zdjęto przed premierą).

Teraz wszystko wskazuje jednak na to, że Sony wreszcie poszło po rozum do głowy i zaczęło znosić ograniczenie regionalne. Firma nie ogłosiła tego oficjalnie, ale poczynione przez nią zmiany gracze zauważyli w bazie danych Steama. Na razie objęły one gry:

  1. God of War Ragnarok;
  2. Helldivers 2;
  3. Marvel's Spider-Man 2;
  4. The Last of Us Part II Remastered.

Miejmy nadzieję, że to oznacza, iż blokady regionalne Sony ma już za sobą, jeśli chodzi o wersje pecetowe. Warto tutaj wspomnieć o wydanym dwa miesiące temu Days Gone Remastered, również pozbawionym takich ograniczeń na PC. Liczymy więc na to, że jest to permanentna zmiana w strategii wydawniczej firmy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej