Platige Image pokazało cyberpunkowy filmik stworzony z pomocą Unreal Engine

Polskie Platige Image pochwaliło się Defect, pierwszą produkcją stworzoną w oparciu o Virtual Production – autorską technologię studia, wykorzystującą silnik Unreal Engine.

Hubert Śledziewski

Platige Image pokazało cyberpunkowy filmik stworzony z pomocą Unreal Engine.
Platige Image pokazało cyberpunkowy filmik stworzony z pomocą Unreal Engine.
W SKRÓCIE:
  • Platige Image opublikowało Defect, swoją pierwszą produkcję opartą o technologię Virtual Production, działającą na Unreal Engine;
  • krótkie wideo przedstawia młodą kobietę, która w niewyjaśnionych okolicznościach przeniosła się do cyberpunkowego miasta przyszłości;
  • warszawskie studio animacyjne zamierza dalej rozwijać swoją technologię i wykorzystywać ją do produkcji gier oraz filmów.

Platige Image to studio animacyjne, które dało się poznać graczom jako producent wysokiej jakości zwiastunów gier, m.in. takich jak. Wiedźmin 3: Dziki Gon, The Medium i Total War: Warhammer III. Warszawiacy na tym jednak nie poprzestają. Na początku tego roku zapowiedzieli, że zaczną tworzyć własne gry i seriale. Dziś natomiast możemy rzucić okiem na ich pierwsze dzieło wykorzystujące Virtual Production, autorską technologię studia.

Czy raczej dziełko, bo Defect, o którym mowa, trwa niespełna cztery i pół minuty. Zaprezentowany materiał opowiada historię dziewczyny, która w niewyjaśnionych okolicznościach przenosi się do pokrytego neonami miasta przyszłości. Całość wygląda naprawdę dobrze i aż kipi cyberpunkiem. Jeśli zatem po Ghostrunnerze oraz, rzecz jasna, Cyberpunku 2077 nie macie dosyć podobnych klimatów, zachęcam do zapoznania się z nowym tworem rodzimego producenta.

Rolę bohaterki odegrała polska aktorka Erika Karkuszewska (a właściwie Erika Bielska). Za scenariusz i reżyserię odpowiada natomiast Armin Kurasz. Twórca wydaje się być zachwycony opracowaną przez Platige Broadcast technologią Virtual Production, wykorzystującą znany z wielu gier silnik Unreal Engine. Kurasz porównuje efekty, które pozwala ona uzyskać, do tych, które widzieliśmy w serialu The Mandalorian od Disneya.

Virtual Production daje nam nieograniczone możliwości w kreowaniu filmowego świata. (…) Dzisiaj, w studio w Warszawie, jesteśmy w stanie w krótkim czasie stworzyć film, który dawniej wymagałby długich zdjęć wyjazdowych albo miesięcy postprodukcji. Teraz możemy tworzyć nierzeczywiste miasta, przenosić się w czasie, w odległe zakątki świata lub wszechświata.

Niemal wszystkie ujęcia, które możecie obejrzeć, stworzono przy użyciu Virtual Setu, czyli ściany LED, wyświetlającej renderowane w czasie rzeczywistym tła. Te są perfekcyjnie zsynchronizowane z wyposażoną w czujniki kamerą, co w połączeniu umożliwia zachowanie odpowiednich perspektyw i wrażenia głębi. Proces przypominał więc tworzenie produkcji przy użyciu greenscreenu. Co ciekawe, wcześniejsze prace graficzne skróciły czas potrzebny na zdjęcia i postprodukcję, a twórcom umożliwiło dokonywanie zmian bezpośrednio na planie. Więcej szczegółów przybliżył w swojej wypowiedzi Michał Dąbal, odpowiedzialny przy produkcji Defectu za zdjęcia:

Praca w wirtualnej scenografii to nieograniczona swoboda m.in. jeśli chodzi o integrację oświetlenia, kolorów, pory dnia, czy przesuwania budynków pod kadr. Możliwości są praktycznie nieograniczone, dlatego bardzo ważne jest ustalenie konkretnych parametrów, tak jakbyśmy pracowali w „zastanej” lokalizacji.

Swojego entuzjazmu nie kryje także Karol Żbikowski, dyrektor polskiego studia. Określił on technologię Virtual Production jako efekt wieloletniej pracy Platige Image i naturalną ścieżkę jego rozwoju.

Virtual Set jest jednym z filarów naszej strategii na najbliższe pięć lat. Dzięki naszej międzynarodowej sieci kontaktów, którą zbudowaliśmy przez lata działalności liczymy na realizację wielu ciekawych projektów.

Podobało się?

34

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-03-09
16:46

Iutz Generał

To nie jest tylko wyswietlacz, caly set jest synchronizowany, lacznie z oswietleniem aktorow i dodatkowymi efektami. Kamery virtualne sa pozycjonowane w czasie rzeczywistym, oprocz tego wszystkie parametry, dof, zoom, balans kolorow itp. To nie jest technologia ktora ma imitowac green screen, tylko zupelnie cos innego.

Komentarz: Iutz
2021-03-09
17:39

SpoconaZofia Legend

SpoconaZofia
😐

Dupy nie urywa.Średnio wyszło, nawet stwierdzę że przysnąłem. Zero rewolucji.

Komentarz: SpoconaZofia
2021-03-09
18:23

Thun Senator

Rok 2021, GOL wciąż wrzuca filmiki w 480p.

No ale czego ja się spodziewałem...

Komentarz: Thun
2021-03-10
09:39

Natanoslav Drejkovski Konsul

dziewczyna wygląda prawie jak prawdziwa , ale reszta słabo

Komentarz: Natanoslav Drejkovski
2021-03-10
12:34

TheCerbis Senator

TheCerbis
😉

Nom, dziewczyna jak prawdziwa, tylko nad animacjami twarzy muszą popracować, bo te już lepiej w Gothicu wyglądały.

Komentarz: TheCerbis

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl