Polskie Platige Image będzie tworzyć własne gry i seriale
Studio Platige Image ma ambitne plany rozwoju na najbliższe lata. Firma chce m.in. tworzyć własne gry, seriale i filmy pełnometrażowe.

Polskie studio Platige Image, gdzie rolę dyrektora kreatywnego pełni Tomasz Bagiński, do tej pory znane było głównie z tworzenia krótkometrażowych animacji oraz scenek CG do reklam i projektów innych deweloperów. Według planów spółki ma to jednak wkrótce ulec zmianie.
Z udostępnionej strategii firmy na lata 2021-2025 wynika, że Platige Image chce zająć się także produkcją własnych gier. Rozważane są różne modele biznesowe, obejmujące zarówno samodzielne tworzenie tego rodzaju projektów, zakładanie spółek celowych z innym deweloperami, jak i koprodukcję.
Poza grami Platige Image zamierza również tworzyć seriale i filmy pełnometrażowe. Firma nie ograniczy się w tej kwestii tylko do produkcji animowanych. Planowane są też pozycje aktorskie.
Tę strategię spółka uzasadnia dynamicznym rozwojem rynku gier oraz branży filmowej i serialowej (w tym zwłaszcza na platformach streamingowych). Firma uważa, że dysponuje doświadczeniem i technologiami, które umożliwią jej osiągnięcie sukcesu w tych kategoriach.
Nie znaczy to, że Platige Image zamierza porzucić krótkie animacje 3D, np. do gier czy reklam. Nadal będzie to kluczowy obszar w działalności spółki. W planach jest zwiększenie inwestycji w tym obszarze, jak również rozwój działalności w zakresie tworzenia efektów specjalnych do filmów i seriali. Ponadto firma chce poszerzać zakres oferowanych usług produkcyjnych, w tym tzw. wirtualnych planów zdjęciowych, czyli rozwiązania spopularyzowanego przez serial The Mandalorian, w ramach którego zamiast tradycyjnych statycznych zielonych ekranów wykorzystywane są ekrany LCD wyświetlające wczesne wersje wygenerowanych komputerowo scenografii.
Realizacja tych ambitnych planów nie będzie tania, dlatego studio rozważa m.in. emisję akcji do nowych inwestorów.
- seriale
- polskie filmy i seriale
- kino
- Platige Image
- polskie gry
Komentarze czytelników
Winch2005 Pretorianin
Technologie posiadają ale z doświadczeniem byłbym ostrożny. Tworzyli do tej pory reklamy, trailery czy krótkometrażowe produkcje dla podmiotów trzecich i są w tym nieźli. Jak to się jednak ma do wyreżyserowania filmu pełnometrożowego albo stworzenia gry? Trudno mi uwierzyć że zaczną od tak tworzyć produkcje równie wartościowe jak te od studia pixar.
Z drugiej strony nie mogę też zakładać z góry że to się nie uda. Pożyjemy i zobaczymy co nam zaoferują w przyszłości. Bez podniety będę po cichu kibicował i czekał na pierwsze owoce tych oświadczeń.
GreedyDodger Konsul

Ejj ale strzelanie do niemców to ty szanuj
GreedyDodger Konsul

Co do jakości materiałów filmowych/animacji jestem pewien bo już nas przyzwyczaili do wysokiej jakości produkcji, to tworzenie gier brzmi ciekawie. Gdyby jakość z materiałów wideo udałoby im się przenieść na gry to by było naprawdę coś i może już rodzime studia, które mają zasiedziane pozycje, poczują oddech konkurencji na plecach. Wiadomo nie od razu Rzym zbudowano, ale jeśli trzymaliby poziom i rozwijali się w tym wypadku mieliby się czego obawiać.
jakubcjusz Konsul
To, że spartolili - to jedno. To, że w ogóle nie poinformowali fanów co się dzieje z filmem to już jest żart.
antoniio Pretorianin

ciekawe czy ktoś jeszcze pamięta o hardkor 44 xD
Chociaż moze im się uda zrobić coś poważniejszego niż trailer albo reklame