Patch z DLSS do Starfielda pokazuje, że Nvidia wciąż jest królem upscalingu
Dodana niedawno do Starfielda obsługa DLSS została porównania z FSR od AMD. Jak się okazuje, technologia „zielonych” sprawdza się lepiej.

Dwa dni temu Bethesda udostępniła w wersji testowej Starfielda funkcję DLSS. Tymczasem w Internecie pojawiły się pierwsze testy wydajnościowe, które porównują technologię Nvidii z FSR od AMD. Jak się okazuje „zieloni” są lepsi, nawet w tytule stworzonym we współpracy z „czerwonymi”.
Jacob Ridley z serwisu PC Gamer uruchomił Starfielda na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i5 14600K, 32 GB RAM oraz kartę graficzną RTX 4080. Następnie uruchamiał on obie technologie i sprawdzał jak wpływają one na wygląd gry.
- Jeśli chodzi o upscaling to w testach DLSS 3.5 wygrywa z FSR 2.2. Rozwiązanie od „zielonych” zdecydowanie wyraźniej poprawia jakość oprawy graficznej.
- Dodatkowo DLSS 3.5 posiada jedną istotną różnicę – może generować dodatkowe klatki. Dzięki temu produkcja jest wyraźnie płynniejsza. FSR 2.2 również poprawia w pewnym stopniu wydajność. Nie jest to jednak aż tak odczuwalne.
Wyniki są dość paradoksalne. Przy premierze Starfielda, Bethesda nawiązała bowiem współpracę technologiczną z AMD. Tymczasem w grze tej nadal lepiej sprawdza się technologia od Nvidii. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, do produkcji może zawitać również ulepszona wersja technologii od AMD – FSR3.
Jeśli sami chcecie przetestować DLSS w Starfieldzie, to możecie uruchomić wersję testową gry. Aby to zrobić musicie odszukać tytuł w bibliotece Steam, wejść w jej ustawienia i tam w zakładce „Właściwości” wybrać wersję „Beta”.
Komentarze czytelników
Marcino666 Junior
Spróbuj zaznaczyć maksymalna liczbę klatek w panelu sterowania Nwidia. Mi pomogło.
pejarapiludzie Legionista

Wampir Legionista

Niestety ale framegen to padaka jeżeli natywnie nie ma 60fps to po włączeniu framegena gra dalej przycina mimo że teoretycznie jest ponad 70 FPS tak jest przynajmniej w cyberpunku 2077. Na 4070 na ultra z RT override i frame gen niby ponad 60 FPS a i tak są zgrzyty.