Patch z DLSS do Starfielda pokazuje, że Nvidia wciąż jest królem upscalingu

Dodana niedawno do Starfielda obsługa DLSS została porównania z FSR od AMD. Jak się okazuje, technologia „zielonych” sprawdza się lepiej.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Patch z DLSS do Starfielda pokazuje, że Nvidia wciąż jest królem upscalingu, źródło grafiki: Bethesda.
Patch z DLSS do Starfielda pokazuje, że Nvidia wciąż jest królem upscalingu Źródło: Bethesda.

Dwa dni temu Bethesda udostępniła w wersji testowej Starfielda funkcję DLSS. Tymczasem w Internecie pojawiły się pierwsze testy wydajnościowe, które porównują technologię Nvidii z FSR od AMD. Jak się okazuje „zieloni” są lepsi, nawet w tytule stworzonym we współpracy z „czerwonymi”.

Jacob Ridley z serwisu PC Gamer uruchomił Starfielda na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i5 14600K, 32 GB RAM oraz kartę graficzną RTX 4080. Następnie uruchamiał on obie technologie i sprawdzał jak wpływają one na wygląd gry.

  1. Jeśli chodzi o upscaling to w testach DLSS 3.5 wygrywa z FSR 2.2. Rozwiązanie od „zielonych” zdecydowanie wyraźniej poprawia jakość oprawy graficznej.
  2. Dodatkowo DLSS 3.5 posiada jedną istotną różnicę – może generować dodatkowe klatki. Dzięki temu produkcja jest wyraźnie płynniejsza. FSR 2.2 również poprawia w pewnym stopniu wydajność. Nie jest to jednak aż tak odczuwalne.

Wyniki są dość paradoksalne. Przy premierze Starfielda, Bethesda nawiązała bowiem współpracę technologiczną z AMD. Tymczasem w grze tej nadal lepiej sprawdza się technologia od Nvidii. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, do produkcji może zawitać również ulepszona wersja technologii od AMD – FSR3.

Jeśli sami chcecie przetestować DLSS w Starfieldzie, to możecie uruchomić wersję testową gry. Aby to zrobić musicie odszukać tytuł w bibliotece Steam, wejść w jej ustawienia i tam w zakładce „Właściwości” wybrać wersję „Beta”.

Podobało się?

0

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
11
18
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2023-12-15
08:40

Marcino666 Junior

Spróbuj zaznaczyć maksymalna liczbę klatek w panelu sterowania Nwidia. Mi pomogło.

Komentarz: Marcino666
2023-11-13
16:45

pejarapiludzie Legionista

pejarapiludzie

Wampir a sprawdzałeś czy nie ma stutteringu z włączonym Nvidia Fast Sync z panelu sterowania? Oczywiście wtedy w grze vsync ma być wyłączony.

Komentarz: pejarapiludzie
2023-11-13
15:57

Wampir Legionista

Wampir
😂

Niestety ale framegen to padaka jeżeli natywnie nie ma 60fps to po włączeniu framegena gra dalej przycina mimo że teoretycznie jest ponad 70 FPS tak jest przynajmniej w cyberpunku 2077. Na 4070 na ultra z RT override i frame gen niby ponad 60 FPS a i tak są zgrzyty.

Komentarz: Wampir

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl