DLSS wreszcie trafił do Starfielda, choć na razie jedynie w wersji beta na Steamie. Patch 1.8.83 doda też kolejną z funkcji zapowiedzianych przez Bethesdę.
Aktualizacja: Bethesda wprowadziła poprawki do wersji beta patcha, „awansując” go do numeru 1.8.84. Zmiany dotyczą przede wszystkim funkcji DLSS – jej stabilności i wpływu na grafikę.
Todd Howard dotrzymał słowa. Starfield otrzymał wsparcie DLSS, choć na razie tylko w wersji beta na Steamie.
Aby sprawdzić tę funkcję, należy prawym przyciskiem myszy kliknąć na grze w kolekcji na platformie firmy Valve, przejść do „Właściwości” i w sekcji „Beta” wybrać z listy pozycję „[beta]”. Miejcie przy tym na uwadze, że jest to osobna wersja gry i trzeba ją pobrać oddzielnie od tzw. stabilnego wydania Starfielda. Ponadto zapisy z bety będą z nim niekompatybilne do czasu faktycznego opublikowania tej aktualizacji, aczkolwiek można kontynuować już rozpoczętą rozgrywkę z „podstawki”.
Tak jak zapowiadano, obecnie Bethesda pozwala sprawdzić tylko DLSS. Wsparcie konkurencyjnej technologii FidelityFX Super Resolution ma pojawić się później.
Twórcy podali też pełną listę zmian, które można sprawdzić w ramach bety, a które trafią do Starfielda również na Xboxach Series X/S po debiucie aktualizacji 1.8.83. Uwzględnia to spełnienie kolejnej obietnicy z września: dodanie opcji spożywania żywności natychmiast po jej znalezieniu (bez konieczności podnoszenia przedmiotu i odszukiwania go w ekwipunku).
Poza tym patch zwiększy efektywność skradania oraz wyeliminuje kolejne błędy w rozgrywce i zadaniach, a także te związane z nowością z poprzedniej aktualizacji: suwakiem do regulacji pola widzenia. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie Bethesdy.
Pełna wersja aktualizacji 1.8.83 trafi do graczy jeszcze w tym miesiącu.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
9

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).