Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 października 2020, 12:32

autor: Karol Laska

Głaskanie kotów i romanse w Cyberpunk 2077 - zbiór ciekawostek o grze

Na Reddicie zebrano najciekawsze szczegóły dotyczące Cyberpunka 2077, które są nam aktualnie znane. Oczywiście nie wszystkie zostały w pełni potwierdzone przez „Redów”, ale i tak dają one niezły ogląd gry.

Część z Was zna już zapewne Cyberpunka 2077 od podszewki poprzez samo śledzenie materiałów promocyjnych oraz wyłapywanie wszelkich internetowych przecieków – mniej lub bardziej wiarygodnych. Na Reddicie (w wątku użytkownika spacefoxtrap) znajdziecie wszystkie informacje zebrane do kupy i może część z nich nie jest odkryciem Ameryki, ale jeżeli chcielibyście poczytać o najciekawszych funkcjach gry, nie wędrując po wielu różnych stronach internetowych, to możecie zajrzeć tutaj. My również wyciągnęliśmy najfajniejsze, naszym zdaniem, detale.

Podstawy poruszania

Wielu ludzi będzie w niektórych aspektach porównywało grę „Redów” z serią Grand Theft Auto ze względu na możliwość eksploracji ogromnego miasta. Należy więc zaznaczyć, że w Cyberpunku 2077 pojawią się dzieci, ale nie będziemy mogli ich zabijać (zobaczymy, jaki to będzie miało związek z przejeżdżaniem ich samochodem). Model jazdy ma być jednocześnie przyjemny i realistyczny, co zostało po części zaprezentowane podczas poprzedniego Night City Wire, a do pojazdów będziemy mogli się włamywać, pod warunkiem,że dysponujemy odpowiednimi narzędziami bądź umiejętnościami hakerskimi. No i nie będzie takiej sytuacji jak w starszych odsłonach serii GTA, że wpadając do wody, natychmiastowo umieramy. Może to oczywiste, ale CD Projekt Red umożliwi graczom pływanie.

Gra w liczbach

Zastanawialiście się, jak szybko mija czas w grze? Najprawdopodobniej znamy odpowiedź. Jedna godzina rzeczywistego czasu to około 8 wirtualnych godzin (cała doba upłynie więc w ciągu 180 minut zabawy). Do wykonania jest co najmniej 85 zadań pobocznych, a pewien quest może zakończyć się nawet na 7 różnych sposobów. Większość scen będzie w pełni interaktywna, co oznacza jedynie od 4 do 5 sekwencji, w których nie sprawujemy choć częściowej kontroli nad postacią. Wszelkie krzyżówki umiejętności z perkami dadzą nam równo 240 różnych kombinacji. A dla fanów muzyki prawdziwa gratka – 12 stacji radiowych, w tym jedna puszczająca rasowego rocka.

Parę słów o miłości

Chyba nie trzeba za dużo mówić o genitaliach, ponieważ na pewno słyszeliście o ich obecności w grze. Wspomnimy jedynie, że postacie niezależne będą miały względem nich specjalne preferencje (cokolwiek to znaczy). Chcąc nawiązać z kimś romans, należy wykazać się intuicją oraz wyczuciem sytuacji, gdyż nad konkretnymi liniami dialogowymi nie unosi się żadna przykładowa ikonka serduszka. Uczucie musi się narodzić w sposób naturalny, czasem będąc konsekwencją poprzednich wyborów głównego bohatera/bohaterki. Ponadto przelotne związki to nie wszystko, co nas czeka w Cyberpunku 2077. Istnieje szansa nawiązania paru poważnych, długoterminowych relacji, a jeżeli gardzicie ludźmi, to otrzymacie możliwość głaskania kotków. Odnajdzie się tu i romantyk, i lowelas.

A teraz dopełnimy tylko formalności, by uprzejmie Wam przypomnieć, że w Cyberpunka pogramy już naprawdę niedługo. Gra zadebiutuje 19 listopada 2020 roku na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksie Series X/S.

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej