Studio Colossal Order nadal pracuje nad dodaniem oficjalnego wsparcia dla modów do Cities: Skylines 2. Od kilku miesięcy twórcy współpracują z moderami, którzy testują różne wersje wyczekiwanej funkcji.
Zazwyczaj co tydzień twórcy Cities: Skylines II publikują kolejne informacje o grze w ramach cyklu wpisów o nazwie „Słowo tygodnia”. Najnowszą porcję wieści o produkcji Colossal Order dostaliśmy dzisiaj, ale raczej nie zadowoli ona graczy, którzy z niecierpliwością czekają na oficjalne wsparcie dla modów.
Narzędzie modderskie od Paradoxu zadebiutuje w otwartej becie. Pozwoli to na naprawę ewentualnych błędów.
Mamy deweloperów pracujących nad wsparciem dla modów. Będą oni rozwiązywali problemy i wprowadzali ulepszenia przez całą fazę otwartej bety […]. Oczywiście prace będą kontynuowane nawet po tym czasie, gdy otrzymamy od Was więcej opinii i sugestii – czytamy w najnowszym wpisie Paradoxu.
Podkreślmy: brak oficjalnego narzędzia do modów w Cities: Skylines II nie doskwiera jedynie fanom. Twórcy również najbardziej żałują tego, że nie zdołali dostarczyć owego wsparcia w dniu premiery. Przeszkodzić im w tym miały „problemy techniczne” i brak wystarczającej ilości czasu na dokończenie funkcji. Biorąc pod uwagę, jak bardzo przedłużają się prace nad nią, można pokusić się o wniosek, że gdyby deweloperzy rzeczywiście chcieli zapewnić wsparcie dla modów na premierę, ta przesunęłaby się o kilka miesięcy lub nawet lat.
W Cities: Skylines II możemy bawić się od października 2023 roku. Wiosną 2024 r. tytuł ma trafić także na PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S.
Więcej:UZDoom już dostępny. Mod wyrósł na gruzach kultowego projektu po wielkiej awanturze w zespole
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.