Bethesda potwierdziła, że The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered nie wspiera oficjalnie modów. Nie przeszkodziło to jednak fanom w wypuszczeniu już ponad 80 modyfikacji do tej gry.
Wczoraj niespodziewanie na rynku zadebiutowała gra The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, czyli odświeżona wersja klasycznego RPG-a z 2006 roku. Pierwowzór słynął z bogatej biblioteki modów, więc warto zwrócić uwagę na ten aspekt remastera.
Niestety studio Bethesda nie zamierza ułatwiać graczom życia w tej sprawie. W FAQ na oficjalnej stronie znalazła się informacja, że The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered nie wspiera modów.
Żadna gra stworzona na UE 5.0 nie oferuje oficjalnego, rozbudowanego wsparcia dla modów w stopniu, do jakiego przyzwyczaiły nas produkcje studia Bethesda. Nie znaczy to jednak, że modyfikowanie tych produkcji jest niemożliwe. Gracze dawno temu wykombinowali, jak przerabiać różne aspekty tytułów działających na tym silniku.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered dostępne jest na PC oraz konsolach Xbox Series X, Xbox Series S I PlayStation 5. Dla polskich graczy na Steamie gra kosztuje 249 zł, co niestety jest jedną z najwyższych cen na świecie. Tytuł dostępny jest również w ramach abonamentu Game Pass – zarówno na pecetach, jak i Xboksie X/S.
Produkcja została przyjęta ciepło. Wśród recenzji opublikowanych do tej pory na Steamie 83% chwali ten remaster. Gra osiąga również imponujące wyniki aktywności. Rekordem dnia premiery w tym serwisie było 182 298 graczy bawiacych się równocześnie.
Skyblivion
Osoby pragnące tworzyć nowe przygody w odświeżonym Oblivionie będą musiały poczekać na fanowski projekt Skyblivion, czyli mod do Skyrim Special Edition stanowiący remake The Elder Scrolls IV. Część graczy obawiała się o przyszłość tej modyfikacji, ale Bethesda już zapewniła, że nie zamierza zakazać wydania tej produkcji.
Data wydania: 22 kwietnia 2025
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.