Bethesda zrzuciła bombę. The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered – kultowe RPG z 2006 roku – powraca w nowej, błyszczącej odsłonie… właśnie teraz. Wcześniejsze plotki o tzw. „shadowdropie” okazały się bowiem prawdą i gra jest już dostępna.
Stało się! Bethesda bez zbędnych ceregieli oficjalnie zapowiedziała dziś The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered – nową wersję kultowego RPG-a z 2006 roku – i od razu oddała grę w ręce fanów. Produkcja powinna być już dostępna na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S (w tym w usłudze Game Pass), co potwierdza wcześniejsze pogłoski o nagłej premierze. Odświeżony Oblivion doczekał się nie tylko graficznych ulepszeń, ale również szeregu zmian w mechanikach, co, prawdę mówiąc, zbliża remaster bardziej do pełnoprawnego remake’u.
Pierwsze informacje o odświeżonej wersji Obliviona pojawiły się już w 2023 roku. Od tamtej pory do sieci sporadycznie trafiały plotki, a swoiste „przebudzenie” w tym temacie nastąpiło w marcu tego roku. Jednak to początkiem kwietnia informatorzy – tacy jak Jeff Grubb i NateTheHate – zaczęli donosić o rzekomej premierze zaplanowanej jeszcze na ten miesiąc. W kolejnych dniach do sieci wyciekły materiały promocyjne oraz screeny, sugerujące wykorzystanie Unreal Engine 5. Wspominano także o współpracy z chińskim studiem Virtuos. Dodatkowe tropy fani odnajdowali w kodzie strony Bethesdy, aż wreszcie wydawca oficjalnie potwierdził niemal wszystko podczas dzisiejszej transmisji.
Na Steamie pojawiły się dwie edycje gry:
Nowa wersja gry zawiera wszystkie dodatki fabularne, w tym Shivering Isles, Knights of the Nine oraz pozostałą zawartość DLC z pierwotnej wersji. Niestety – cena produkcji w Polsce pozostawia wiele do życzenia, będąc drugą najwyższą na świecie.
Pozostałe opcje prezentują się następująco:
Z premierowej transmisji dowiedzieliśmy się, że The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered to coś znacznie więcej niż tylko odświeżona grafika. Twórcy zdecydowali się wyjść naprzeciw oczekiwaniom współczesnych graczy i wprowadzili do gry szereg gruntownych zmian i ulepszeń. Ich lista w dużym skrócie prezentuje się tak:
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.