Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 listopada 2008, 19:57

autor: Szymon Liebert

Nowy tytuł firmy Stardock zapowiedziany

Firma Stardock, znana przede wszystkim z wydawania ciekawych strategii kosmicznych (Sins of a Solar Empire) oraz pozytywnych wypowiedzi na temat zabezpieczeń w grach, zapowiedziała nowy tytuł na komputery osobiste. Projekt nazywa się Elemental: War of Magic i będzie miał coś wspólnego z jednym z największych hitów ostatnich miesięcy, czyli Spore.

Firma Stardock, znana przede wszystkim z wydawania ciekawych strategii kosmicznych (Sins of a Solar Empire) oraz pozytywnych wypowiedzi na temat zabezpieczeń w grach, zapowiedziała nowy tytuł na komputery osobiste. Projekt nazywa się Elemental: War of Magic i będzie miał coś wspólnego z jednym z największych hitów ostatnich miesięcy, czyli Spore.

Nowy tytuł firmy Stardock zapowiedziany - ilustracja #1

Nowe dzieło sygnowane przez Stardock będzie strategią rozgrywaną w niezbyt popularnym dzisiaj systemie turowym, zarezerwowanym w zasadzie niesłusznie dla bardziej hobbystycznych produkcji. Tak przynajmniej mogłoby się wydawać, jednak w przypadku Elemental: War of Magic możemy oczekiwać gry dla większej grupy odbiorców.

Wcielimy się w przywódcę starożytnego królestwa, będącego jednocześnie jedyną istotą ludzką potrafiącą władać magią zaklętą w tajemniczych odłamkach, rozsianych po całym świecie wskutek ogromnego kataklizmu sprzed kilkudziesięciu lat. Sama zabawa będzie polegała na 4 podstawowych elementach: eksploracji, ekspansji, wydobywaniu oraz eksterminacji. Prócz nich można się jednak spodziewać także wykorzystania naszych umiejętności dyplomatycznych, rozwoju technologicznego, budowy miast oraz zwiedzania rozmaitych podziemi. Naszymi konkurentami będą także obce rasy, w tym Upadli (The Fallen) oraz Bestie (Beasts), które także wykorzystają magię by zdobyć władzę.

Nowy tytuł firmy Stardock zapowiedziany - ilustracja #2

Rozbudowana kampania dla pojedynczego gracza uzupełniona zostanie przez ciekawą rozgrywkę sieciową, złożoną z pojedynczych potyczek, ale i trybu opartego na wciąż funkcjonującym świecie (niczym w grach MMO). Dochodzimy wreszcie do pewnych podobieństw z dziełem Maxisa. Także produkcja Stardock będzie bowiem oferowała możliwość znacznego wpływania na elementy gry. Będziemy mogli dodawać własne mapy, przedmioty, potwory, rasy, technologie, czary, budynki i elementy środowiska, czyli mówiąc krótko, praktycznie wszystko.

Tytuł pojawi się dopiero w pierwszym kwartale 2010 oku i co ciekawe poznaliśmy już jego cenę (50 dolarów) oraz fakt, że gra nie będzie zawierała kontrowersyjnych zabezpieczeń znanych z innych tytułów. Na wiosnę przyszłego roku można spodziewać się także publicznej bety.