Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lipca 2010, 19:38

autor: Piotr Doroń

Nowy Mortal Kombat dedykowany hardkorowcom

Ed Boon, ojciec serii Mortal Kombat i główny projektant najnowszej jej odsłony, stwierdził w wywiadzie dla serwisu Gamasutra, że zapotrzebowanie na skomplikowane bijatyki jest coraz mniejsze. Wbrew tym faktom, nowe Mortal Kombat pozostanie jednak grą dedykowaną przede wszystkim graczowi hardkorowemu.

Ed Boon, ojciec serii Mortal Kombat i główny projektant najnowszej jej odsłony, stwierdził w wywiadzie dla serwisu Gamasutra, że zapotrzebowanie na skomplikowane bijatyki jest coraz mniejsze. Wbrew tym faktom, nowe Mortal Kombat pozostanie jednak grą dedykowaną przede wszystkim graczowi hardkorowemu.

Wydźwięk wywiadu z Boonem jest jednoznaczny – jego bohater ubolewa nad stanem rynku bijatyk, który według niego stracił na znaczeniu i stał się swego rodzaju niszą, niemal niedostępną dla graczy casualowych. Według współtwórcy marki MK problem leży w tym, że mordobicia są utożsamiane z wysokim poziomem trudności oraz koniecznością przeznaczenia wielu godzin na naukę.

O dziwo jednak, nowy Mortal Kombat będzie promowany przede wszystkim jako rozbudowany przedstawiciel gatunku bijatyk, idealny dla hardkorowców. Nie oznacza to jednak, że grze nie odnajdą się casuale. „Wydaje mi się, że spędzą oni w świecie Mortal Kombat wiele miłych chwil. Nie będą jednak w stanie dogrzebać się do ukrytych głęboko niuansów mechaniki rozgrywki ”.

Nowy Mortal Kombatzapowiedziany w ubiegłym miesiącu na Xboksa 360 i PlayStation 3 – będzie powrotem do korzeni serii. Ed Boon i twórcy ze studia NetherRealm zaserwują w nim model rozgrywki utrzymany w stylu reprezentowanym przez drugą oraz trzecią odsłonę MK (gra mimo, że trójwymiarowa, będzie funkcjonować w przestrzeni dwuwymiarowej). Ma być nie tylko dynamicznie, ale i niezwykle brutalnie. Do dyspozycji graczy oddanych zostanie 26 wojowników, tryb Tag Team, a także „najbardziej krzepki multiplayer w historii bijatyk ”.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej