Nowy Mortal Kombat dedykowany hardkorowcom
Ed Boon, ojciec serii Mortal Kombat i główny projektant najnowszej jej odsłony, stwierdził w wywiadzie dla serwisu Gamasutra, że zapotrzebowanie na skomplikowane bijatyki jest coraz mniejsze. Wbrew tym faktom, nowe Mortal Kombat pozostanie jednak grą dedykowaną przede wszystkim graczowi hardkorowemu.
Ed Boon, ojciec serii Mortal Kombat i główny projektant najnowszej jej odsłony, stwierdził w wywiadzie dla serwisu Gamasutra, że zapotrzebowanie na skomplikowane bijatyki jest coraz mniejsze. Wbrew tym faktom, nowe Mortal Kombat pozostanie jednak grą dedykowaną przede wszystkim graczowi hardkorowemu.
Wydźwięk wywiadu z Boonem jest jednoznaczny – jego bohater ubolewa nad stanem rynku bijatyk, który według niego stracił na znaczeniu i stał się swego rodzaju niszą, niemal niedostępną dla graczy casualowych. Według współtwórcy marki MK problem leży w tym, że mordobicia są utożsamiane z wysokim poziomem trudności oraz koniecznością przeznaczenia wielu godzin na naukę.
O dziwo jednak, nowy Mortal Kombat będzie promowany przede wszystkim jako rozbudowany przedstawiciel gatunku bijatyk, idealny dla hardkorowców. Nie oznacza to jednak, że grze nie odnajdą się casuale. „Wydaje mi się, że spędzą oni w świecie Mortal Kombat wiele miłych chwil. Nie będą jednak w stanie dogrzebać się do ukrytych głęboko niuansów mechaniki rozgrywki ”.
Nowy Mortal Kombat – zapowiedziany w ubiegłym miesiącu na Xboksa 360 i PlayStation 3 – będzie powrotem do korzeni serii. Ed Boon i twórcy ze studia NetherRealm zaserwują w nim model rozgrywki utrzymany w stylu reprezentowanym przez drugą oraz trzecią odsłonę MK (gra mimo, że trójwymiarowa, będzie funkcjonować w przestrzeni dwuwymiarowej). Ma być nie tylko dynamicznie, ale i niezwykle brutalnie. Do dyspozycji graczy oddanych zostanie 26 wojowników, tryb Tag Team, a także „najbardziej krzepki multiplayer w historii bijatyk ”.
GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Koktajl Mrozacy Mozg Legend
Nawet stare MK gdzie bylo sporo postaci i kombosow to kazdy gral zawczaj jakas taktyka minikomba bo ich nie znal a swietnie sie bawil
Adrianziomal Senator
I tak znając życie nowe MK znajdzie wielu nabywców ;)
Zdenio Generał
Oho, pierwszy komentarz śmierdzi fanbojem :P
Ostatni MK w jakiego grałem to czwórka... Ale gameplay (ten na żywo z E3) z nowego Mortala mnie po prostu rozwalił. Totalne mistrzostwo, chcę w to zagrać. Odświeżona dwójka z jeszcze bardziej smakowitymi finiszerami ;p
paprys Pretorianin
juz po gameplayu widac ze gra bedzie niesamowita :D Mam nadzieje ze przed premiera wyjdzie demko, zebym mogl potwierdzic ostatecznie moje przeczucia... jezeli wszystko bedzie OK to pre-order gwarantowany :P
PePe PL Generał
Żadne fanbojstwo - po prostu prawie wszystkie bijatyki 2D są z zasady mniej złożone niż tytuły 3D takie jak Tekken, Soul C. czy Virtua F. SF4 ma na pewno sporo głębi, ale za to opiera się w szalonym stopniu na nieludzkiej wręcz precyzji i refleksie. MK nie wydaje się mieć ani złożoności bijatyki 3D ani bardzo zaawansowanego systemu linkowania ciosów znanego z SF4 więc nie widzę tutaj pola dla bardziej zaawansowanych fanów bijatyk. Będzie śmiesznie i randomowo xD Ale pewnie większości ludzi się to spodoba i nic w tym złego nie ma, tylko nie ma sensu opowiadać że to będzie bijatyka dla "hardcore gamers"...