Najnowszy Mortal Kombat brutalny jak nigdy
Marka Mortal Kombat zwykła być kojarzona z niesłychaną brutalnością. Ostatnie odsłony cyklu odrobinę jednak spokorniały i nie szokowały już tak, jak ich poprzedniczki. To ulec ma teraz zmianie, gdyż twórcy najnowszej części serii obiecali przemoc w skali, które zadowoli każdego fana.
Marka Mortal Kombat zwykła być kojarzona z niesłychaną brutalnością. Ostatnie odsłony cyklu odrobinę jednak spokorniały i nie szokowały już tak, jak ich poprzedniczki. To ulec ma teraz zmianie, gdyż twórcy najnowszej części serii obiecali przemoc w skali, która zadowoli każdego fana.

W wywiadzie dla magazynu EGM Ed Boon (jeden z twórców Mortal Kombat), potwierdził, że gra otrzyma ranking wiekowy M (a wiec tylko dla dorosłych) i zespół produkcyjny nie szczędzi wysiłków, by zasłużyć na tę klasyfikację. Nowym elementem mającym to ułatwić jest system wizualizacji obrażeń wewnętrznych. Dla każdej postaci stworzono model wnętrzności, dzięki czemu po wykonaniu specjalnego ciosu będziemy mogli na własne oczy obejrzeć zniszczenia wyrządzone w ciele przeciwnika. Kości będą roztrzaskiwane, oczy wyrywane, a mięsnie miażdżone. Do tego, wszystkie otrzymane obrażenia (zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne) mają być cały czas widoczne na ciele wojowników. Dzięki temu pod koniec walki postacie często przypominać będą ofiary ciężkiego wypadku samochodowego. Efekt ma być jednak jedynie wizualny i rany nie wpłyną na zdolności postaci. Degradacji mobilności postaci wraz z otrzymywanymi obrażeniami próbował już w Tao Feng John Tobias - drugi współtwórca Mortal Kombat i rozwiązanie to nie przypadło do gusty większości graczy.
W oficjalnym filmiku wypuszczonym z okazji tegorocznego E3 powyższy system nie był niestety zbytnio widoczny (raptem kilka szybkich ujęć), dlatego polecamy udanie się na serwis Gamespot, gdzie zamieszczono ponad 10 minutową demonstrację gry. Widać tam dokładnie jak wygląda wizualizacja obrażeń wewnętrznych i trzeba przyznać, że prezentuje się wspaniale. Twórcy przyznają, że najnowszy Mortal Kombat jest w gruncie rzeczy hołdem złożonym fanom cyklu i wraca do korzeni tego, co uczyniło serie popularną w latach 90-tych. Sądząc po rezultatach, jest to jak najbardziej słuszne podejście.

Przypomnijmy, że twórcami gry jest studio NetherRealm (dawniej Warner Bros. Games Chicago), którym zarządza jednej z ojców serii - Ed Boon. Najnowszy Mortal Kombat stanowi powrót do sprawdzonych rozwiązań znanych z dwuwymiarowych odsłon cyklu. Przejawia się to tym, że choć grafika jest w pełni trójwymiarowa, to walka odbywa się w przestrzeni 2D. W finalnej wersji na fanów czekać ma rozbudowany tryb fabularny, jak również potyczki z żywymi przeciwnikami (zarówno lokalnie jak i przez Internet). Do wyboru będzie, co najmniej 26 postaci, w tym weterani poprzednich turniejów tacy jak Raiden, Shao Khan, Johnny Cage, Reptile, Nightwolf, Mileena, Kung Lao, Sektor oraz Sub-Zero. Możliwe, że liczba wojowników będzie zwiększana przez dodatki DLC.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
aope Legend

@Kłosiu: ja bym raczej założył w drugą stronę. Jak najniższe wymagania sprzętowe = wyższa sprzedaż. Jak na razie sprawdza się to niemalże przy każdej grze na komputery.
Najgorsze jest to, że "nowy" CoD znowu ma być na tym samym silniku. Ręce opadają.
Adrianziomal Senator

W końcu ;) Ciekawe, czy potem zrobią konwersję na PC?...
StoogeR Generał
Koktajl... => W rtsy nie gram wcale, w mmo tez nie. Obie konsole mam wiec mam dobre porownanie wszystkich 3 platform i bynajmniej nie mowie tego z przekory. Po prostu nie zamienie zadnego pecetowegop ex'a typu seria x2/3, m&b, civ, sots, tes (tak, lacznie z oblivionem, ktory w pecetowej wersji zmodowny jest rpgiem takim jak trzeba), syberia, stalker, homm, king's bounty, galciv, arma, pecetowe battlefieldy (sprzed bc2 i heroes, a bf3 mam nadzieje bedzie kontynuowac tradycje po bf2)... moge powymieniac dalej ale po co? To nie sa efektowne gry, to nie sa efekciarskie gry, nie tak glosne jak konsolwe ex'y ale prawie kazda jedna z nich zabrala mi czasu wiecej niz wszystkie konsolowe ex'y razem wziete z ostatnich paru lat. To tylko swiadczy o glebi, dlugosci i rozbudowaniu takich produkcji. Chetnie gram w konsolowe strzelanki, ale jezeli przychodzi co do czego, ani jednej z wymienionych wyzej gier nie zamienie na wszystkie konsolowe exy razem wziete. Wyjatkiem tu jedynie moze byc demon souls, ale jeszcze nie gralem wiec nie wiem... Dla Ciebie to moze byc smieszne, a jezeli grasz wylacznie na konsoli to nie masz o nich pojecia, ale sporo jeszcze jest ludzi na swiecie z podobnymi do moich upodobaniami.
Mozesz mowic, ze wolisz konsolowe exy, kazdy ma swoj gust, ale nie mozesz powiedziec, ze pecetom brak dobrych gier, tylko dlatego, ze nie masz o nich pojecia i Cie nie interesuja. Dla mnie konsolowe exy to takie popierdolki grane w przerwach pomiedzy grami z prawdziwego zdazenia na piecyku ;]
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Nowy MK jest brutalny, widac to fatalisty, teraz to w dobie takich gier nie szokuje jak dawniej kiedy krew byla czyms nowym, w filmach znajdziesz wiecej brutalnosci i to bardziej realnej niz w grze ale to gry sa winne zlu a Pila to lajcik
zanonimizowany624753 Generał
Oczywiście fajne mordobicie tylko na X'a 360 i PS3.