Nowy gameplay z Cities: Skylines 2 pokazuje pierwsze kroki w grze
W nowym gameplayu z Cities: Skylines 2 fan pokazuje, jak stworzyć od podstaw sprawnie funkcjonującą wirtualną metropolię.

Koniec letniej serii artykułów studia Colossal Order bynajmniej nie oznaczał, że twórcy dali nam zapomnieć o drugim Cities: Skylines. Przeciwnie, deweloper dołożył starań, by fani pamiętali o zbliżającej się premierze dwójki. W ramach przygotowania do debiutu firma Paradox Interactive opublikowała gameplay stanowiący pierwszą część swoistego poradnika do Cities: Skylines II.
Będą składać się nań trzy filmiki, opracowane we współpracy z youtuberem o pseudonimie Timeister. W dzisiejszym materiale internauta omówił pierwsze kroki na drodze do zbudowania sprawnie funkcjonującego miasta.
Jeśli śledziliście letnie dzienniki dewelopera i spędziliście wiele godzin w pierwszym Cities: Skylines, większość informacji podana w filmiku powinna być Wam znana. Niemniej czym innym jest zastosowanie tej wiedzy w praktyce i unikanie błędów, które mogą wynikać z zapomnienia (lub nawyku). Lepiej pamiętać, że – na przykład – w „dwójce” zanieczyszczenia powietrza mogą być przenoszone także przez wiatr, gdy będziemy budować zaplecze przemysłowe wirtualnego miasta.
Następny materiał skupi się na dalszym rozwoju miasta, w tym kwestiach finansowych. Te nie będą aż tak istotne na początku rozgrywki, kiedy to gracze będą mogli liczyć na wsparcie rządowe (w tym świadczenia dla bezrobotnych), ale lepiej będzie nie zwlekać zbyt długo ze zgłębieniem tajników gospodarki w CS 2.
Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października na pecetach. Gra zmierza też na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S, ale wersja na te platformy zadebiutuje dopiero wiosną 2024 roku.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gameplaye
- Paradox Interactive
- Colossal Order
- strategie ekonomiczne / tycoon
- Cities: Skylines (seria)
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
RandyBay Legionista

Chciałem pograć na premierę, ale widać, że surowa podstawka będzie mocno okrojona z możliwości budowania względem dodatków do pierwszej części i wielu rzeczy będzie mi brakować. Niestety przyjęli model wydawniczy znany z simsów. W międzyczasie wyjdzie też mnóstwo modów więc zagranie dopiero za rok wydaje się kuszącą opcją.
Tosirko Legionista
Pan autor artykułu chyba nie dokładnie śledzi to o czym pisze. Może i różni twórcy dostali dostęp do robienia materiałów czy nawet poradników. Jednak sai twórcy co środę robią streama z budową miasta od podstaw. Oczywiście do osiągnięcia określonych kamieni milowych lub konca określonego czasu. Więc to nie tak że skończyli cokolwiek wydawać i najeli tylko innych. Bardziej robiąc streama umożliwili też niektórym możliwość robienia filmów do tych samych kamieni milowych. Gra zapowiada się zacnie. Ponieważ widać że mimo iż jest bardziej skomplikowana to sama budowa wydaje się łatwiejsza. A narzekanie że jest okrojona raczej mi tu nie pasuje. Wolę grę która wydadzą i będą później 5lat wspierać nowymi dodatkami niż grę która wydadzą i o niej zapomną a następna będą robić 20lat. Wtedy ta grą dłużej żyje i można się bawić inaczej od nowa.
elathir Legend

Akurat oglądałem masę materiałów z CS2 i jeżeli optymalizacja da w miarę radę na tyle bym mógł pograć komfortowo choćby na low to nie mogę się doczekać. Najważniejsza zaletą są zmiany, które albo mody nie były w stanie wprowadzić, albo robiły to niewygodnie, niepełnie lub niewydajnie.
1) Zmiany w sposobie budowania dróg sprawią, że cała masa modów będzie mogła pójść w odstawkę a zintegrowanie tych systemów z grą sprawia, że są one dużo przyjemniejsze w użytkowaniu oraz mogą mieć mniejszy impakt na wydajność
2) wprowadzono większą liczbę stref oraz strefy mieszane przez co łatwiej będzie stworzyć naturalnie wyglądające miasto. W jedynce trzeba było sie sporo nakombinować z tym.
3) ulepszanie budynków, lepiej zorganizowane strefy i zasięgi itd. Fajny bajer
4) model rozwoju miasta prezentuje się ciekawiej i elastyczniej
5) lepiej działające ścieżki
Wygląda to na ewolucję we właściwą stronę. I tak, zabraknie trochę fajnych bajerów z dodatków, ale dla mnie ważniejszym jest, że poprawiają podstawowe mechaniki a nie tylko dorzucają treści, bo tą to potrafią i mody ogarnąć.