Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 września 2023, 16:52

Twórcy Cities: Skylines 2 mają złe wieści dla użytkowników konsol

Posiadacze konsol będą musieli poczekać na Cities: Skylines 2 do przyszłego roku. Paradox Interactive ogłosiło dziś przesunięcie premiery gry na PS5 i XSX/S.

Źródło fot. Paradox Interactive
i

Chociaż do premiery Cities: Skylines 2 został niespełna miesiąc, to nieoczekiwanie okazało się, że 24 października gra zawita tylko na pecety. Paradox Interactive ogłosiło dziś, że wersje gry na PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S ukażą się dopiero wiosną 2024 roku.

Deweloperzy tłumaczą opóźnienie chęcią dostarczenia jak najlepszych wersji konsolowych, które potrzebują jeszcze czasu na dopieszczenie wszystkich szczegółów.

Co z Cities: Skylines 2 na konsole?

Wraz z komunikatem twórcy opublikowali również FAQ, w którym odpowiadają na wszystkie nurtujące graczy pytania. Dzięki niemu wiemy, że:

  • premiera na PC jest niezagrożona, gra ma ukazać się 24 października na Steamie i w Microsoft Store,
  • osoby, które złożyły preorder na wersje konsolowe, otrzymają zwrot pieniędzy. Ów odbędzie się automatycznie, gracze nie będą musieli wypełniać żadnych formularzy zwrotu,
  • preordery na konsole będą ponownie dostępne, kiedy zostanie ogłoszona dokładna data premiery,

Ponadto twórcy ujawnili nowe wymagania sprzętowe Cities: Skylines 2 na PC.

Cities: Skylines 2 – nowe minimalne wymagania sprzętowe PC

  • Procesor: Intel Core i7-6700K / AMD Ryzen 5 2600X
  • RAM: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 970 (4 GB) lub odpowiednik AMD
  • System operacyjny: Windows 10 64-bit

Cities Skylines 2 – nowe zalecane wymagania sprzętowe PC

  • Procesor: Intel Core i5-12600K / AMD Ryzen 7 5800X
  • RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 3080 (10 GB) lub odpowiednik AMD
  • System operacyjny: Windows 10 / Windows 11 64-bit

Deweloperzy tak tłumaczą podniesienie wymagań na PC:

Cities: Skylines II to tytuł nowej generacji, a zatem ma pewne wymagania sprzętowe. Zalecane specyfikacje zostały ustalone, gdy gra była jeszcze w fazie produkcji. Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych testów na różnych urządzeniach podjęliśmy decyzję o aktualizacji minimalnych/zalecanych konfiguracji, aby zapewnić graczom lepsze wrażenia.

Okazuje się, że produkcja kontynuacji popularnego city buildera sprawiła deweloperom nieco więcej kłopotów, niż sądzono. Posiadacze PC już niebawem będą mogli posmakować owoców tych starań. Gracze konsolowi muszą uzbroić się w cierpliwość.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej