Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 września 2023, 17:15

Cities: Skylines 2 rozpieści fanów pięknych ujęć

Ostatni dziennik dewelopera poświęcony nowościom w Cities: Skylines 2 jest już dostępny. Tym razem studio Colossal Order skupiło się na trybach fotograficznym i kinowym.

Źródło fot. Colossal Order / Paradox Interactive.
i

Od połowy czerwca firma Paradox umilała nam poniedziałki obszernymi artykułami na temat nowej gry studia Colossal Order. Dziś seria dzienników dewelopera na temat Cities: Skylines 2 dobiega końca wraz z publikacją ostatniego, trzynastego wpisu twórców.

Zespół zwieńczył swój cykl omówieniem „kinowej” kamery i trybu fotograficznego w drugim Cities: Skylines. Jak zawsze prócz artykułu (do przeczytania na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy) opublikowano także filmik z najważniejszymi informacjami. Materiał możecie obejrzeć poniżej.

Z poprzednich dzienników dewelopera dowiedzieliśmy się niemal wszystkiego na temat funkcjonowania oraz wyglądu wirtualnych miast w Cities: Skylines 2, ogólnie działających podobnie jak w „jedynce”, ale z wieloma małymi i dużymi zmianami. Tak samo można opisać tryby fotograficzny oraz swobodnej kamery (Free Cam), czy też raczej tryb kinowy, który wykorzystano do stworzenia wszystkich zwiastunów i innych materiałów wideo poświęconych drugiemu Cities: Skylines.

Deweloperom zależało, by – cytuję – „tylko kreatywność graczy ograniczała ich” przy tworzeniu ujęć oraz filmów z CS 2. W praktyce oznacza to, że fani otrzymają do dyspozycji ogromną liczbę opcji, na szczęście z uwzględnionymi wskazówkami z poziomu gry, by łatwo było zidentyfikować potrzebną nam funkcję.

  1. W trybie fotograficznym będzie można przebierać w przeróżnych ustawieniach kamery, soczewek, kolorów, pogody etc. Nawet twórcy nie chcą wymieniać ich wszystkich, ale znajdziemy tu np. funkcję rozmycia ruchu (motion blur), wybór prędkości upływu czasu w grze i pory dnia oraz kolizję kamery.
  2. Tryb kinowy będzie dostępny z poziomu Photo Mode, a oprócz opcji z nim wspólnych znajdzie się tu oś czasu z opcją dodawania punktów (keys), które pozwolą stworzyć przejścia między różnymi pozycjami kamery lub ustawieniami trybu fotograficznego. Tak przygotowane ustawienia można będzie zapisać, by skorzystać z nich w przyszłości.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania oryginalnego wpisu na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy.

Cities: Skylines 2 rozpieści fanów pięknych ujęć - ilustracja #1

CS 2 ułatwi tworzenie ujęć i filmów pokazujących wirtualne miasta z najlepszej strony. Albo najgorszej, jeśli taki będzie kaprys graczy.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.

Zapewne twórcy nie zapadną się pod ziemię wraz z zakończeniem tej serii artykułów, ale nawet w takim przypadku fani stanowczo nie mogą narzekać na brak informacji. Zwłaszcza że w zeszłym tygodniu Cities: Skylines 2 trafiło do wybranych fanów, którzy ochoczo zabrali się za eksperymentowanie z grą.

Cities: Skylines 2 zadebiutuje 24 października. Produkcja ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Będzie też od razu dostępna w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej