Cities: Skylines 2 nie wymusi na graczach powiększania populacji miasta. Nawet względnie mało zaludnione miasteczka rozwiniemy, jeśli tylko zadbamy o ich mieszkańców.
Studio Colossal Order opublikowało nowy wpis poświęcony Cities: Skylines 2. To już dziesiąty dziennik dewelopera, który po omówieniu zmian w różnych elementach funkcjonowania wirtualnego miasta skupił się na przedstawieniu systemu progresji.
Jak zawsze twórcy przygotowali całkiem obszerny wpis (który znajdziecie na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy), ale też krótki film z omówieniem najważniejszych informacji. Materiał możecie obejrzeć poniżej.
Poprzednie dzienniki dewelopera uwzględniały obszerne omówienia poszczególnych elementów drugiego Cities: Skylines, w jednym przypadku o objętości dwóch wpisów na Steamie. Przy tym opisanie zmian w systemie postępów jest raczej krótkie, mimo że progresja wygląda w CS 2 nieco inaczej niż w „jedynce”.
Innymi słowy, gracze będą mogli rozwinąć swoje miasto bez konieczności powiększania jego populacji, jeśli akurat nie jest im to na rękę.

Transport drogą powietrzną odblokujemy przed tramwajami – o ile zgromadzimy wystarczająco dużo punktów rozwoju.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.
Za każdy kamień milowy otrzymamy nagrody w formie XP i funduszy, ale też dostępu do nowych opcji, punktów rozbudowy (Development Points) i zezwoleń na ekspansję (Expansion Permits). O tych drugich wspomniano przy okazji omówienia mapy, ale przypomnijmy, że posłużą one do odblokowania pól pod rozbudowę miasta.
Więcej szczegółów znajdziecie we wpisie studia Colossal Order opublikowanym na oficjalnej stronie Paradoxu oraz na Steamie. Twórcy szykują dla nas ostatnie trzy wpisy, z których najbliższy będzie poświęcony symulacji mieszkańców i ich ścieżek życia.
Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października. Tytuł zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Na premierę gra będzie też dostępna w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
13

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).