Cities: Skylines 2 nie wprowadzi wielu stylów architektonicznych, ale gracze dostaną do dyspozycji znacznie większe (i wyższe) mapy niż w pierwszej części serii.
Do premiery drugiej części city buildera studia Colossal Order pozostały jeszcze prawie trzy miesiące, ale zespół nie pozwala nam zapomnieć o swojej nowej grze. W tym tygodniu twórcy przedstawili mapy oraz motywy miasta, które pojawią się w Cities: Skylines 2.
Tak jak dotychczas, szczegóły omówiono we wpisie zamieszczonym zarówno na Steamie, jak i na oficjalnym forum wydawcy – firmy Paradox Interactive. Jak zawsze udostępniono również filmik streszczający najważniejsze informacje.
W porównaniu z wcześniejszymi dziennikami dewelopera, tym razem nowości nie są przesadnie skomplikowane. Gracze dostaną do dyspozycji 10 map o rozmiarze do 159 kilometrów kwadratowych – pięć razy większym niż w oryginalnym Cities: Skylines. Wśród nich znajdziemy m.in. rzeczne delty, tereny górskie (tak, wysokość lokacji również wzrosła) i wyżyny oraz archipelagi.
Co się tyczy motywów, sprawa jest jeszcze bardziej prosta. Tak jak wspominano przy okazji omówienia budynków, w Cities: Skylines 2 będą dwa style do wyboru: europejski i amerykański. Niestety, będą to jedyne dostępne motywy, przynajmniej na start.

Porównanie budownictwa mieszkalnego w stylu europejskim (po lewej) i amerykańskim (po prawej) w Cities Skylines 2.Źródło: Collosal Order / Paradox Interactive.
Więcej informacji znajdziecie we wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie Paradoxu oraz na Steamie. To już szósty wpis z zaplanowanych trzynastu, a w kolejnym poznamy szczegóły dotyczące pogody (czy też „klimatu”) oraz pór roku.
Cities: Skylines 2 zadebiutuje 24 października. Gra ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ponadto tytuł będzie od razu dostępny w usłudze Game Pass.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
13

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).