Mapy w Cities: Skylines 2 będą ogromne, nowy film je pokazuje

Cities: Skylines 2 nie wprowadzi wielu stylów architektonicznych, ale gracze dostaną do dyspozycji znacznie większe (i wyższe) mapy niż w pierwszej części serii.

Jakub Błażewicz

Mapy w Cities: Skylines 2 będą ogromne, nowy film je pokazuje, źródło grafiki: Colossal Order / Paradox Interactive.
Mapy w Cities: Skylines 2 będą ogromne, nowy film je pokazuje Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.

Do premiery drugiej części city buildera studia Colossal Order pozostały jeszcze prawie trzy miesiące, ale zespół nie pozwala nam zapomnieć o swojej nowej grze. W tym tygodniu twórcy przedstawili mapy oraz motywy miasta, które pojawią się w Cities: Skylines 2.

Tak jak dotychczas, szczegóły omówiono we wpisie zamieszczonym zarówno na Steamie, jak i na oficjalnym forum wydawcy – firmy Paradox Interactive. Jak zawsze udostępniono również filmik streszczający najważniejsze informacje.

W porównaniu z wcześniejszymi dziennikami dewelopera, tym razem nowości nie są przesadnie skomplikowane. Gracze dostaną do dyspozycji 10 map o rozmiarze do 159 kilometrów kwadratowych – pięć razy większym niż w oryginalnym Cities: Skylines. Wśród nich znajdziemy m.in. rzeczne delty, tereny górskie (tak, wysokość lokacji również wzrosła) i wyżyny oraz archipelagi.

  1. Na marginesie: na filmie widać 12 map, ale dwie z nich – San Francisco i Tampere – będą częścią przepustki rozszerzeń (Expansion Pass). Gra pozwoli odblokować je wcześniej osobom, które złożą zamówienie przedpremierowe na Cities: Skylines 2.
  2. Przy wyborze lokacji lepiej będzie zwrócić uwagę na położenie, koszt, warunki klimatyczne, dostępny teren pod konstrukcję oraz zasoby (w tym z połączeń wykraczających poza mapę, tzw. outside connections). Dojdą do tego dodatkowe ustawienia, w tym katastrofy, samouczki, ruch lewostronny oraz nieograniczone fundusze.
  3. Warto dodać, że na początku będziemy mieli dostęp tylko do dziewięciu pól (cała mapa będzie składać się z 441), przy czym jedno pole jest o około 1/3 mniejsze niż w Cities: Skylines.

Co się tyczy motywów, sprawa jest jeszcze bardziej prosta. Tak jak wspominano przy okazji omówienia budynków, w Cities: Skylines 2 będą dwa style do wyboru: europejski i amerykański. Niestety, będą to jedyne dostępne motywy, przynajmniej na start.

  1. Wybór stylu przełoży się na wygląd budynków, ale też niektórych pojazdów i znaków oraz świateł drogowych. Nie wszystkie takie różnice będą dostępne na premierę (co potwierdzono już wcześniej).
  2. Gra pozwoli mieszać oba motywy przy stawianiu budynków, ale domyślny styl będzie dominującym i nie będzie się go dało zmienić po rozpoczęciu rozgrywki.
Mapy w Cities: Skylines 2 będą ogromne, nowy film je pokazuje - ilustracja #1

Porównanie budownictwa mieszkalnego w stylu europejskim (po lewej) i amerykańskim (po prawej) w Cities Skylines 2.Źródło: Collosal Order / Paradox Interactive.

Więcej informacji znajdziecie we wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie Paradoxu oraz na Steamie. To już szósty wpis z zaplanowanych trzynastu, a w kolejnym poznamy szczegóły dotyczące pogody (czy też „klimatu”) oraz pór roku.

Cities: Skylines 2 zadebiutuje 24 października. Gra ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ponadto tytuł będzie od razu dostępny w usłudze Game Pass.

Cities: Skylines II

Cities: Skylines II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 24 października 2023

Informacje o Grze
5.4

GRYOnline

4.8

Gracze

5.2

Steam

7.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

13

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Steampunkowa strategia z oceną 96/100 na Steam za nieco ponad 5 zł

Następny
Steampunkowa strategia z oceną 96/100 na Steam za nieco ponad 5 zł

Nowy gameplay z EA Sports FC 24 pokazuje zmiany w trybie kariery

Poprzedni
Nowy gameplay z EA Sports FC 24 pokazuje zmiany w trybie kariery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl