Cities: Skylines 2 sporo zmieni w „działaniu” miast, co potwierdzają nie tylko kolejne dzienniki deweloper. Twórcy odpowiedzieli także na szczegółowe pytania fanów dotyczące owego city-buildera.
Firma Paradox nie szczędzi graczom informacji na temat kontynuacji Cities: Skylines. Niemniej nawet po publikacji obszernego wpisu i materiału wideo twórcy Cities: Skylines 2 musieli odpowiedzieć na pytania graczy dotyczące transportu publicznego.
Wątpliwości fanów rozwiała Samantha „Avanya” Woods – menadżer ds. społeczności w studiu Colossal Oders. Na oficjalnym forum firmy Paradox Interactive nie brakowało uwag, przez co musiała ona zamieścić bardzo długi wpis, by odnieść się do wszystkich poruszonych przez graczy kwestii. My przytoczymy tylko część z nich.
Większość pytań fanów dotyczyła drobiazgów – głównie dokładnego funkcjonowania mechanik związanych z transportem (nie tylko publicznym, który omówiono w najnowszym dzienniku dewelopera). Niestety nie zabrakło paru rozczarowań, choć znowu nie tak wielu.
Poza tym Woods potwierdziła garść szczegółów takich jak: wizualna obecność i znikanie towaru na statkach oraz wagonach pociągów na stacjach, „w których ma to sens”; brak gości z innych miast gracza (tj. z innych „sejwów”); oraz możliwość nazwania „niemal wszystkiego”. Gracze dostaną także opcję stawiania pojedynczych torów dwukierunkowych, a tym samym wyjazdu „tyłem” dla pociągów, metra i tramwajów.

Jak wspomniałem, Woods nie rozwiała wszystkich wątpliwości – nie tylko dlatego, że po publikacji jej ostatniej odpowiedzi pojawiło się jeszcze więcej pytań. Menadżer odmówiła bowiem komentarzy na temat przyszłego rozwoju gry.
Zapewniła jednak, że twórcy z chęcią zapoznają się z propozycjami oraz opiniami graczy i będą rozwijać grę po premierze. Co chyba nie dziwi nikogo, kto zna politykę wydawniczą Paradoxu, niemniej i tak cieszy, gdyż społeczność ma ciekawe pomysły.
Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S (gra będzie od razu dostępna w usłudze Game Pass). Do tego czasu deweloper uraczy nas jeszcze dziesięcioma obszernymi wpisami, w którym zostaną omówione nadchodzące nowości.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
9

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).