Usługi w Cities: Skylines 2 będą podobne o tych z pierwszej gry, ale studio Colossal Order szykuje spore zmiany w ich funkcjonowaniu.
Dzięki poprzednim dziennikom deweloperskim studia Colossal Order poznaliśmy szczegóły dotyczące różnych aspektów nowego city buildera powstającego pod nadzorem firmy Paradox Interactive. Mimochodem twórcy wspominali także o usługach miejskich, które omówiono w dzisiejszym artykule poświęconym Cities: Skylines 2.
Tym razem deweloper musiał rozbić tekst na dwie części na Steamie, by omówić wszystkie zmiany w drugim Cities: Skylines dotyczące usług. Na szczęście studio jak zawsze przygotowało też krótki filmik, który streszcza najważniejsze informacje. Materiał możecie obejrzeć poniżej.
Trzeba zaznaczyć, że długość dzisiejszego wpisu to głównie efekt szczegółowego omówienia licznych usług, do których dostęp gracze Cities: Skylines 2 będą musieli zapewnić mieszkańcom wirtualnych metropolii.

Niemniej, jak w całej grze, zajdą tu spore zmiany. Niektóre wynikają z innych mechanik, w tym modyfikacje w rozwijaniu i zwiększaniu zasięgu większości usług poprzez awansowanie powiązanych z nimi budynków (zamiast wznoszenia kolejnych, jak w „jedynce”).
W sumie w grze będzie 12 „strategii” (policies): pięć dla dzielnic i siedem dla całego miasta.
Usługi będą miały przełożenie na wartość terenu – ale nie tak jak w „jedynce”, w której masowe stawianie odpowiednich budynków bezpośrednio zwiększało cenę gruntu. Jak wspomniano tydzień temu, w CS 2 wartość ziemi będzie uzależniona od spełnienia potrzeb mieszkańców danej strefy. Innymi słowy, od tego, czy ludność oraz firmy są skłonni zapłacić większy czynsz.

Gracze będą mogli ustalać zasady funkcjonowania usług dla każdej dzielnicy.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.
Do tych ogólnych zmian dochodzi mnóstwo pomniejszych modyfikacji, takich jak nieobowiązkowa edukacja powyżej podstawówki, możliwość importowania i eksportowania usług itd.
Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów, zajrzyjcie do dziennika dewelopera na oficjalnej stronie firmy Paradox Interactive, na której w następnych tygodniach ukaże się jeszcze osiem podobnych wpisów. Najbliższy z nich będzie dotyczył mechanik związanych z dwoma wspomnianymi dziś kwestiami: wodą oraz energią elektryczną.
Premiera Cities: Skylines 2 nastąpi 24 października. Tytuł ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ponadto gra będzie od razu dostępna w ofercie usługi Game Pass.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).